Királyka a nádszegélyben

2021.02.08. 19:17

Nem kedvezett a tegnapi időjárás a madarászoknak. Finoman szólva korlátozottak voltak a látási viszonyok kb.30m volt a látó távolság a ködben. Tettem egy sétát Tihanyban a révnél de nagyon keveset lehetett látni. Sárgafejű királyka örvendeztetett meg a part szegélynél, egészen közelről tudtam fotózni,de folyamatosan izgett -mozgott a sűrűben és a fények sem voltak ideálisak. Azért is érdekes a megfigyelés mert a parti kövek mellett, csapkodó hullámok zajában a nádtorzsák tövében ritkán látható ez a kis madár. Inkább a magasban sűrű tuják, fenyőfák ágai között otthonos, de a szükség nagy úr. A ilyenkor lakatlan tihanyi üdülők ,nyaralók kertjeiben felbukkanhatnak a félsziget vadállatai is. Többször találkoztam már a kerékpár út mellet turkáló vaddisznókkal, láttam rókát és most egy kisebb létszámú szarvas csorda is szem elé került az egyik üdülő kihalt kertjében. Egész közelről lehetett őket fotózni csak a köd volt az akadály. Nyugodtan legeltek és csak akkor mentek el szép lassan mikor a kerítéshez közelítettem. Egy selejtes agancsú bika is a csapat tagja volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr7316420414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása