Ha kisüt a nap...

2022.04.19. 21:11

Hűvös áprilisi napok, a tavaszi madár vonulás kellős közepén járunk. Tegnap Tihanyban a Külső-tónál jártam. Esőben értem ki ami még kellemetlen hideg széllel párosult.Bent a tavon kis kárókatonák, bütykös hattyúk, nyári ludak és különféle récék (böjti,cigány,tőkés,kendermagos ,csörgő,üstökös) úszkáltak.Két-három füstifecske is repült alacsonyan a víz felett rovarok után kutatva,gondoltam szegények mit találtok ilyen időben? Elindultam körbe a tó mellett a sapkát jól a fejembe húzva kb. félúton jártam mikor megtörtént a csoda előbukkant a nap! A záport adó felhők szétoszlottak és minden egy csapásra megváltozott! A nádból illetve a környező fákról több száz fecske szállt fel főleg füstik de sok molnárfecske is és elkezdtek hatalmas lendülettel rovarokra vadászni. A rovarokat is a nap fénye és melege csalta elő nagy rajokban.A rovarok üldözésébe bekapcsolódott négy kabasólyom is csodálkoztam ,hogy a fecskékkel nem foglalkoztak (egyenlőre).Nyugodt tempóban nagy köröket leírva fogták el zsákmányukat amiket aztán a levegőben el is fogyasztottak, Az előző mondatban azért írtam az "egyenlőre" szót mert később mikor újra zápor érkezett és elbújt a nap a kabák is változtattak. Szemmel nehezen követhető zuhanással és rávágással ijesztgették a fecskéket  akik próbálták különböző taktikai húzásokkal kivédeni a támadásokat. Bejártam a bokros részeket de egy daloló fülemülén kívül nem sikerült mást hallanom,látnom. Az éneklésben egyébként a füsti fecskék most mindenkit felülmúltak! Amikor körülötted mindenhol fecske van, gyönyörűen énekelnek is ráadásul az egyik legkedvesebb hangú madaram az igazán nagy élmény! A tó felett közben érkeztek szürke és vörös gémek,nagy kócsagok, Megszólaltak a kis vöcskök és a bölömbikák ,szólt a nádi tücsökmadár is.A képeken a mai tavaszi hangulatot próbálom visszaadni nyári ludakkal. A fiókás képek és a búbos vöcsök kép 2 hete készült Várpalotán a tavaknál.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr2717811713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása