Ritka madár

2017.11.13. 22:30

Havasi szürkebegyet és hajnalmadarat keresni indultam szombaton ebéd után a cseszneki várba.Borongós idő fogadott a Bakonyban (Veszprémben kellemesebb idő volt).Felsétáltam a várhoz de nem mentem be először csak távcsővel átvizsgáltam a falakat és hallgatóztam ,de csend volt. A szürkebegyek ha ráadásul csapatban vannak hallatják hangjukat, a hajnalmadár csendes még nem hallottam a hangját korábbi találkozásaink során.A vár melletti gyalogutat választottam és megálltam a várfal tövében,nézelődtem pásztáztam a falakat.Egy hím házi rozsdafarkút láttam meg először a földön keresgélt.Kicsit később ismeretlen madár hangot hallottam felettem és akkor láttam meg egy madarat amin már rögtön feltűnt, világos hasa és szárnybelsője.Tett egy kört a vár felett és az egyik magas bástya tetejére leszállt.Feje és háta sötétebb volt barnás árnyalattal és vékony csíkot láttam a szárnyon.Hasa világos volt nyaktól lefelé,torka még sötét.Csőre hegyes ,sárgás és az egyik képen is látható fekete véggel.Pintyes alakja volt és elég gyorsan szaladt a fal tetején.Sajnos csak alulról tudtam fotózni és csak 2 percig tartott az egész aztán elrepült ,ráadásul elég magasan is volt (a fényképezőm sem csúcs modell).Hazaérve rögtön megnéztem a képeket de csak ma mertem őket feltenni, miután több határozót és internetes forrást átböngésztem és havasi pintynek határoztam a látott madarat Cseszneken!!

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr313264117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása