Február a fenyvesben

2017.02.05. 18:46

Megenyhült az idő rövid, sétát tettem a gulya-dombi erdőben.Jól mozogtak a madarak ,megfigyelt fajok ma: csíz(10),fenyves cinege(6),széncinege(10+),kék cinege(4),léprigó(4 az egyik hím énekelgetett) sárgafejű királyka(10), őszapó(8),meggyvágó(10),zöldike(6),vörös vércse(2),keresztcsőrű(12).A madár fotózás nem könnyű műfaj! Először is ki kell menni terepre,be kell határolni a lehetséges fajok előfordulási helyét,fülelni,cserkelni,szükséges még egy kis szerencse, meg még egy kis szerencse.Kellene jó apparátus, ha nincs meg próbálni ami van azzal.Szóval az első kritériumok rendben voltak de sajnos a képeim nem sikerültek olyanra amilyennek szeretném őket látni.Hangokat hallottam felmentem a kilátóba és innét láttam is keresztcsőrűeket de elrepültek keleti irányba én pedig elindultam az ellenkező irányba mert arra viszont leszállt egy csapat.Először kettőt vettem észre és nem is fenyőn voltak. Pihentek ,speciális csőrüket tisztogatták az ágakon.Nem sikerült megközelíteni őket ,felrepültek hangoskodva erre viszont kb. 10m-re levő nagyobb társaság válaszolt akik két fekete fenyőn táplálkoztak csendesen ezért nem is vettem észre őket először.Közelükbe engedtek és 2-3 percig tudtam őket figyelni illetve képeket készíteni.Vegyesen hímek és tojók voltak, jóízűen ropogtatták a tobozokat és szedegették ki a magokat.Sokat mozogtak ágról ágra ugráltak,keresték az érett terméseket,összevesztek egy-egy jó falaton ,nagy élmény volt.Valamin megriadtak és elrepültek....Ennyi,később már nem kerültek elő,pedig még tettem egy kört a környéken.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr7712184882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása