Októberi ritkaságok

2016.10.15. 18:09

Rövid délutáni madarászatra jutott időm tegnap is és ma is .Sajnos nem volt kedvező az időjárás tegnap erős szél hullámzás ,ma zivatar villámlással dörgéssel tartós esővel. Gyülekeznek a hattyúk a füredi kikötő környékén már húsz feletti a létszám. Gyűrűket olvasgattam (hatot sikerült) de nem vittem etető anyagot így nehezebb volt közel férkőzni hozzájuk.Voltak dankák is bőven de nem láttam gyűrűs példányokat.Nagy szárcsa csapatok kezdenek kialakulni van bőven táplálék a part közelben .Láttam barátrécéket és a rengeteg tőkés réce között 8 cigányrécét is.Ők kevésbé bizalmas madarak,de valószínű fiatal példányok voltak és éhesek:) Ha hidegebbre fordul az idő biztos tovább állnak.Füreden áttelelnek az örvös galambok, most is láttam 6 példányt legelésztek a pázsiton.  

     Ma délután másik kikötőben jártam és egy különleges kis madárral sikerült összefutnom.Név szerint egy fenyérfutóval.Pici 18-20 cm nagyságú világos, szép tollazatú kedves madár, bár a verebekkel néha csatázott.Nem félt az emberektől majdnem kézzel meg lehetett fogni ,csak állandóan cikázott futkározott nevéhez méltóan.Olyan gyorsan közlekedett mire rá próbáltam zoommolni már tovább is állt.Ízlett neki a pecások etetőanyag maradéka azt csipegette.Néha a hangját is hallatta erről lehetett tudni merre jár.Egyébként Magyarországon ritka átvonulónak számít de pl.idén is voltak adatai a déli partról.Fészkelő helye az arktikus tundrán van ahol már rögtön hóolvadás után elkezdik a költést. A tojó rövid szünettel kétszer egymás után 4 tojást rak ezek együttesen kétszer olyan súlyosak mint a madár!! A két fészekaljon a szülők külön-külön kotlanak és külön vezetik a fiókákat is. A kotlási idő 23-34 nap és a fiatalok pár hét múlva röpképesek. Érdekes költési szokás nem túl szokványos errefelé!

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr9511809895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása