Találkozó

2016.10.02. 22:45

Nem is akármilyen! Rétisas találkozó szemtanúja voltam a ma délelőtt.Sajnos befelhősödött és jóval  gyengébb látási viszonyok voltak mint tegnap .Ez van...Lecsökkentették az egyik halastó vízszintjét és ez pont olyan vidéken van ami bővelkedik amúgy is táplálékban és ideális a dimbes-dombos vegyes erdő, mező .Szóval azt szeretném kihozni,hogy alapból is egy gyönyörű vadregényes táj jó lehetőségekkel,ami most kiegészült a vízszint csökkenés "jótékony" hatásával.A résztvevők pontos létszámát több okból nem tudom megmondani.A rétisas nagyon óvatos,kiváló szemű éber madár.Fél az embertől és több száz méterről eliszkol ha észrevesz.Ez történt most is ,ahogy beértem a területre az első példányok elindultak jobbra-balra.Öten kiültek egy fára de nem sokáig tartózkodtak ott, fotó azért sikerült.Hatan egyből elrepültek,tehát ez 11.Néhányat távcsővel megtudtam  figyelni amelyek még nem vettek észre,ők is hatan voltak ,de közben a légtérben is volt mozgás tehát legalább 20 példány jelent meg a gyűlésen!  Szuper élmény volt a hatalmas sasok "között" lenni, látni ahogy fürdött a tó vizében mint bármely más madár ,veszekedtek a jó helyekért,tépték a halat..Méltatlankodtak hangosan ,kifejezték nem tetszésüket,hogy megzavartam őket a kánaánban. Sajnos igazán jó képek nem sikerültek,a gépem ennyit tud és amint írtam csak nagyon messziről lehetett csak fotózni.Mindegy én ahányszor megnézem őket nekem örök élmény marad biztosan.A sasokon kívül is sok madár tartózkodott a területen hollók,egerészölyvek,szürke gémek,kócsagok,kárókatonák,tőkés récék,búbos és kis vöcsök,szárcsák,cankók.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr9011761467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása