Rég nem látogatott helyen

2016.06.05. 21:23

Veszprém határában mezőgazdasági területen egy kis gyümölcsösben, van egy néhány odúból álló telepem.Javarészt mezei verebek lakják őket de van seregély és széncinege család is.A cinkéknek szűkebb nyílást vágtam mert egyébként a verebek kiszorítják őket.Élénk madárélet fogadott új fajokkal ami örömteli,de nagyon sajnálatos ,hogy egyetlenegy "pitypalattyot" sem hallottam !! Kimegyek hamarosan újra mert fürj korábban mindig volt .(Szerencsére mezei pacsirta van még.) Új fajként, ezt fészkelő fajnak értem a gyurgyalag jelent meg a területen.Kis kolónia 10-12 párból áll.Nagyon kreatívak de kicsit veszélyes helynek tartom ahol tanyát vertek.Egy aránylag forgalomtól mentes gyalogút mellett a vizes árok falában fúrták be lyukaikat.Remélem ők leellenőrizték előtte a környéket ( legközelebbi rókalyuk ,egyéb ragadozók, környezeti hatástanulmány stb.) Megpróbálok néha visszajönni és esetleg jobb képeket csinálni. A másik jó hír,hogy fészkel a területen továbbra is karvalyposzáta és tövisszúró gébics is.Láttam és hallottam is őket! Sok seregély,meggyvágó,zöldike,kenderike,mezei veréb fekete rigó,tengelic szedegetett a fűben illetve csemegéztek a repce érő magjából.Volt néhány harkály is de pontos meghatározás nem sikerült elbújtak...a sűrű mandulásban.Ragadozók vörös vércse ,egerész ölyv és rétihéja volt.Sajnos nem jött közel a rétihéja .Hím volt de hamvas vagy barna kétséges .Elvitorlázott Vámos irányába és nem tudtam beazonosítani a jellemző jegyeit.Világos has volt sötét szárnyvéggel de a vastagságára nem tudok 100%-ot mondani.Elsőre hamvas ugrott be(egyébként korábban már láttam fészkelési időben itt a fajt ) hátha ... Többször kell jönnöm ezért is.Az örvös galamb a kertben napozott reggel:)

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr108782334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása