Rigófütty Mikuláskor

2015.12.06. 22:57

Tegnap este a veszprémi belvárosban 3 különböző helyen szólt fekete rigó.Az Óváros-téren és a Kossuth-utcán két helyen is hallottam.Nem bokoréneket,hanem rendes igazi erőteljes rigófüttyöt.Az enyhe időjárás a denevéreket is előcsalja.A Bazilika felett a reflektorok fényében a héten kétszer is (többször nem voltam erre este ) megfigyelten minimum 30 fős kavargó csapatukat.                                                                                                                                                Tegnap rövid sétát tettem blogom névadójánál a Séd-parton.Hegyi billegetőt "csak" egyet találtam de rövid szakaszt jártam be valószínű azért.Viszont számomra örvendetes újdonságként sebes pisztrángot láttam a patakban!! Le is fotóztam persze gyenge fotó,de látszik a lényeg.Ahol egy pisztráng van ott biztos van több is.Ami nagyon lényeges ez a halfaj csak tiszta sebessodrású oxigén dús vizekben érzi jól magát." Speciális  élőhely igénye, miatt a magyarországi állományai szegregálódtak. Védelem alatt nem áll." Szóval Veszprém patakja szemmel láthatóan tiszta ,szerintem évek óta tendencia ez és most meg is lett az eredménye.                                                                                                                    A sirály etetés kombinálva gyűrű leolvasással rendszeres téli tevékenységem.Idei kezdődő szezonban eddig négy leolvasásnál tartok ,az eredményekről esetleges ritka megkerülésekről természetesen beszámolok .A képek ködös párás rossz fényviszonyoknál készültek ami persze néha jó is lehet.A sirály képet azért teszem fel mert az ugrott be róla elsőként,milyen jól alkalmazkodnak színben a móló köveihez a sirályok téli tollazatukkal :))

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr678144686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása