Karvaly

2010.09.26. 22:14

 Sajnos a hétvégén  nem tudtam madarászni,ezért egy pár nappal korábbi élményemet írom le.Csütörtökön remek napos idő volt,a szüleimnél voltam ebédelni.Kertvárosi  csendes övezet,sok fával tujákkal, bokrokkal,a szomszédban csirkét is tartanak,ideális környezet verebeknek,kistestű énekeseknek.Van is belőlük bőven szerencsére.Nyitott ablaknál ebédeltünk,amikor hirtelen nagy riasztásba kezdtek a madarak.Rigók cinegék,verebek vészjelző hangját hallottam és rögtön meg is érkezett a riadalom előidézője egy karvaly hím személyében.Szürke csíkként csapódott a bokrok közé,de elvétette a támadást.Karvalyunk ezt nem hagyta annyiban,leszállt az egyik fa tövébe a fagyalbokrok közelébe.Elkezdett sétálgatni  a földön,persze a villogó sárga szeme folyamatosan a környéket pásztázta.Ebbe én is bele tartoztam mert az ablak 5m-re volt a tetthelytől.Kisétált a kerti útra ,kicsit távolabbra a bokortól ahol a verebek lapultak.A cinegék közben folytatták a riasztást,csak úgy zengett a környék.A karvaly teljesen ura volt a helyzetnek,várt türelmesen,abszolút nem zavarta a jelenlétem a nyitott ablakban.Hirtelen felrepült,egyenesen a bokor irányába,ezt már nem bírták cérnával a verebek.Hárman kirepültek,ilyedt hanggaL,persze madarunk csak erre várt.Egyenesen a karmai között végezte földi pályafutását egyikük .Kicsit szorította szegénykét a fa alatt,aztán felrepült vele a szomszéd cseresznye fájára. Tanácstalan volt az ebéd helyszínével kapcsolatban,de harmadjára sikerült egy vastag lefűrészelt ágon megállapodnia.Repültek a tollak és néha rám pillantva elkezdett falatozni.Így történt,hogy „ együtt” ebédelhettem egy karvallyal.Nekem mennem kellet a dolgomra de ő hozzávetőleg még 1 órát töltött az ágon nyugodt emésztéssel.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr302325515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása