Seregély

2010.01.24. 20:53

A tegnapi bejegyzést úgy fejeztem be, hogy hátha lesz újdonság mára is.Lett is: egy seregély személyében.A reggeli etetés előtt kinéztem az ablakon nem zavarom-e el  a madaraimat.Néhány fekete rigó ugrált a földön de az egyik kicsit pöttyösnek tűnt .Gyorsan elő kaptam a távcsövemet és így már biztos volt a kiléte,egy sereg nélküli téli tollazatú seregély keresgélt a földön a többi madár között.Valahol elvesztette a fajtársait valószinűleg.Ma egy apró ökörszem is előkerült növelve az etetői fajszámot.

Ebéd után tettem egy túrát.Kimentem a Gulya-dombra,itt nagyobb kiterjedésű nyílt szántók ill.gazos parlagon hagyott földek is vannak.Már messziről észrevettem egy csapat madarat amint kisebb felhőként lavírozott a nyílt gazos felett.Megpróbáltam becserkészni őket ami nem volt egyszerű feladat.Folyton odébb repültek ahogy közelebb próbáltam menni.Volt három karvaly a területen,ők időnként megtámadták a csapatot de amíg ott voltam nem sikerült a zsákmány szerzés.Ekkor még mindig nem tudtam beazonosítani a csapat fajbéli kilétét.Borús szürke idő volt ez is akadályozott.Kicsit később felültek egy nagyobb fára és végre sikerült kideríteni,kenderikék voltak kb.3-400.Sok rágcsáló nyomát ill. járatát láttam a gazosban,egy vörösvércse rájuk vadászott.Visszafelé menet az erdőben láttam néhány citromsármányt meggyvágókat sok cinegét.../ a parkerdőben van 5 etető mindegyik önetetős csak az probléma velük,hogy nagyon közel vannak egymáshoz, 20méteren belül. Itt nagy volt a forgalom/A léprigók megvannak van még bőven fagyöngy.A patak parton az egyik kertben erdei szürkebegyeket fedeztem fel két madár szedegette a gyommagokat.Eszerint egész szép számban telelnek errefelé.Két hegyi billegetőt láttam meg négy-öt ökörszemet a patak kövein.Néhány szajkó,csúszkák őszapók és harkályok voltak az erdőszélén.Az egyik ösvényen felkanyarodtam az állatkerti lovardához, itt a szalmabálák és a trágya környékén lehet találni madarakat. Volt is egy vörösbegy plussz egy vörös róka az egyik trágyadomb tetején.Nem volt túl félős.Kijött az erdőből átbújt a kerités alatt majd feugrott egy bálára.Ma őkelme az illusztráció.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr661699039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása