Élet a kertben III.

2011.04.10. 21:19

Ma a kis kerti tó tavaszi rendbe tétele volt soron.Kivettem a halakat,lecseréltem a vizet a parti köveket letisztítottam ,a növényeket is kicsit átrendeztem . Még most is csodálkozom a halaim túlélő képességén.8-10 centis jég alatt etetés nélkül teljes létszámban túlélték ezt a hosszú kemény telet.Persze néha léket vágtam de visszafagyott hamar.A mediterrán fűszer növényeimet viszont megviselte a hideg.A kakukkfű és az oregánó is csak itt-ott hajtott ki.Legközelebb jobban oda kell figyelni a téli letakarására.A medvehagymák kibújtak a kert sarkában de nem lesz idejük virágozni mert valószínű egy finom saláta összetevőjeként kerülnek az asztalra.Már többször kellet gyíkokat mentenem,valahogy vonzzák őket a  locsoló vödrök és beleugranak a falról.A baj akkor van ha víz is van bennük mert úszni azért próbálnak,de ez nem teljesen az ő közegük.Eddig szerencsére túlélték.Érkeznek sorban a költöző kertlakó madarak.Vidám csicsörkék,a hűséges rozsdafarkúk,örvös galambok,barátposzáták foglalják el revírjüket.Szép énekük már nagyon hiányzott.Lehet ,hogy nem így van de én úgy gondolom kicsit kevesebb a madarak száma a korábbi évekhez viszonyítva itt a környéken.Remélem nem így van csak én töltök kevesebb időt  kint.Ma Füreden megszólalt a kis poszáta  és egy nyaktekercs is "énekelt" a diófán.Különleges ez  a harkályfélék családjába tartozó madár.Ritkán kerül szem elé inkább a hangja árulja el,velem fordítva történt ma(előbb láttam mint hallottam).Nagyon jó a rejtő színe a tollazat mintázata különleges.Tavasszal van a nagyobb esély találkozni vele ilyenkor kevesebb még a lomb és vonuláskor a kertekben is felbukkan.A kis poszátát nagyon kedvelem ő évek óta visszatérő fészkelőnk.A hangja eltér a barátposzátáétól nem olyan dallamos de nekem tetszik.A múlt héten a tihanyi Külső-tónál a kis vöcsök hangját hallgattam, nekem hasonlónak a kis poszáta jutott elsőre eszembe.Jópofa kacagós mindkettő .Megnéztem a zöld küllő elkészült odúját,a fa alatt tele volt forgáccsal , megvizsgáltam puha anyag.A fűz belseje ezek szerint puha,talán ezért is választották ki.Sajna nem láttam őket, valahol a környéken lehettek.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr652815382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása