Március eleje II.

2022.03.06. 19:57

Kab-hegy és környéke remek kiránduló hely. Múlt héten tettem egy rövid délutáni sétát harkály felderítési céllal,fehérhátú fakopáncsot kerestem. A fehérhátú fakopáncs ritka és sajnos veszélyeztetett faj min.4-500 m tengerszint feletti erdőkben él.Olyan helyen érzi jól magát ahol sok a lábon álló vagy kidőlt korhadt fa, nem jó neki a "művelt " erdő ahol zavarják és kevés a kidőlt fa.Sajnos nem jártam sikerrel egyenlőre de nem adom fel( egy-két héten belül újra megyek). A kertben az itatónál egy balkáni fakopáncs kárpótolt  ami azért is érdekes mert inni még nem láttam nálam harkályt. A párjával a közelben tartanak revírt már évek óta a dió és cseresznye fán szoktam legtöbbet látni őket táplálkozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr7517773590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása