Januári napok II

2022.01.17. 21:45

 Kis időre mondjuk 1 napra megindult a jégképződés a Balatonon....aztán meg is állt. A mai viharos enyhe szél feltépte a vékony réteget, de szerencsére tegnap délután (nem tökéletes fény viszonyokban) de sikerült idén is jeges képeket készítenem. Megszokott útvonalamat jártam be a rév környékén ahol mindig van élet szerencsére. A legérdekesebb volt a vadlibák nagy száma legalább 13 csapat húzott át felettem kelet felől egyenesen nyugati irányba ez több mint 2000 nagy lilik volt. A nagy kárókatonák is a nyugati medence felé igyekeztek, valamiért nem a tihanyi alvóhelyükön éjszakáztak valószínű felzavarták őket,mert korábban ott pihentek délután. A nagy sirályok nagyon kedvelik,hogy bárhol leszállhatnak a jégre és ott tollászkodjanak,pihenjenek. Nagy bukót kevesebbet láttam de 20 példányt még megtudtam számolni. A rév és a vitorlás kikötő között egy közel 1km-es nádszegély húzódik ami jó táplálkozó és búvóhelyet biztosít a kisebb madaraknak, esetünkben a kis vöcsköknek.Mindig láttam néhány példányt ezen a szakaszon ,de tegnap kiugróan nagy számban tudtam őket megfigyelni.Ez csak akkor jöhet létre ha kimerészkednek a nyílt vízre mert egyébként végig a nádas öbleiben takarásban táplálkoznak.Legalább 60 példányt láttam ,de ennél jóval több is lehetett mert csak azokat láttam amelyek messzebbre kimerészkedtek rövid időre. Jégmadár is átrepült kétszer de nem ült ki fotózásra. Egy zöldike csapat napozott a lemenő nap fényében zárásként az egyik tuja tetején a kikötőben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr3316816756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása