Május eleje a Külső-tónál

2020.05.04. 21:59

Napos,de hűvös és szeles nap volt a tegnapi. Hőmérséklet 16°C körül volt  de hűvösebbnek lehetett érezni. Sarlósfecskék (kb.60-70 pld.) vadásztak egészen alacsonyan a nádas felett .Szemmel alig lehetett követni amint a légtérben cikáztak.Most érezni lehetett,hogy a napi betevőt hajtották ,nem vidáman kergetőztek.Némán húztak  megszokott sivításukat sem lehetett hallani.Füsti és molnárfecskék  is érkeztek de jóval kevesebben mint sarlós társaik.Szerencsére itt a víz közelében repkedtek rovarok és találtak maguknak zsákmányt.Szitakötők is felbukkantak ők is vadásztak ,de rájuk is vadásztak! Megérkerztek a kabasólymok és kékvércsét is láttam.Hatalmas iramot diktáltak,  a levegőben fotózni őket  képtelenség volt. Megpróbáltam de nem jött össze.Más taktikát választottam, a pihenőhelyüket cserkésztem be,nem volt egyszerű de óriási szerencsével sikerült. A sólyomszem az sólyomszem. A legkisebb gyanús jel ,mozdulat sem kerüli el figyelmüket és hogy még értékelhető kép is készüljön a sűrű ágak között az csak ráadás.Sajnos a fények lehettek volna jobbak de én így is nagyon örültem.A héten még visszatérek ide ha sikerül! A "kislibák" már nagyok, szépen úszkálnak szüleik óvó felügyetele alatt.Nagyon szép a nyárilúd állomány,de ez elmondható az üstökös récékről is.Láttam kis kárókatonákat,kócsagokat,vörösgémet,bakcsót,szárcsákat a teljesség igénye nélkül.Az énekesek hangját sajnos elnyomta a szél zúgása de azért néhány foszlányt el lehetett kapni.A mezőről még fürj is megszólalt többször is.Fotózni kék cinegét és rozsdás csukot sikerült.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr6315660338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása