Álarcos madár

2015.08.24. 23:31

Nem könnyű lencsevégre kapni ,mert óvatos vigyázó  madár.Nem lesből fotóztam ,hanem csak úgy minden takarás nélkül.Lassan mozogva közelítettem és közben kattingattam ....ez sikerült.A gébicseknek Zorró álarca van (hivatalosan fogalmazva :széles sötét szem mögé nyúló szemsáv) ami nagyon jellemző erre a fajcsoportra.Csak érdekesség a latin neve: Lanius collurio,(a lanius jelentése hóhér ,hentes)  a magyar neve tövisszúró gébics vagyis karóba húzza azokat a rovarokat amiket rögtön nem fogyaszt el,hanem így tárolja.Ez persze megint csak saját verzió nem a a tudományos :)).A képeken igazolja a nevét, csak tüskés tövises növényeken pózol . Az egyik képen látható,hogy a madarunk gyűrűzött példány amit a terepen nem vettem észre csak itthon a képek nézegetése közben.  Egy ritkább fajt, üstökös gémet is sikerült lencsevégre kapnom és ráadásul az egyik képen kis kárókatonával látható együtt.A seregélyek csapata védekező alakzatban látható mikor ragadozó jelenik meg a közelben így próbálják kivédeni a támadást.Sokszor sikeres taktika de már láttam,azt is mikor a karvaly volt a győztes.

 

 

Szerző: Csabicsek

Szólj hozzá!

Címkék: e

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr747731798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása