Varsádon IX.

2011.02.06. 22:49

 Szeszélyes telünk van!A hét elején kemény hideg a végére pedig enyhe, már már tavaszi idő.Kihasználva a jó időt körbejártam a tavak egy részét Varsádon.Először az egyik fennsíkot látogattam meg ahol sok bogyós bokor található.A fenyőrigók leették már a termés javát csak a vadrózsa bogyóiból maradt néhány itt-ott.A domdtetőn haladva nagyon lehangoló látvány fogadott.Az egyik kedvenc helyem, a karvaly poszáták fészkelő helyén épp egy traktor dolgozott.Hatalmas adapterével sorra zúzta be a bokrokat mindent letarolva maga előtt.Több hektáros területről tüntett el mindent szinte az utolsó fűszálig!Tavasszal nagyon sok madár fogja keresni a megszokott költő helyét.A karvaly poszáták szerintem különösen érzékenyek erre mert nagyon válogatósak a fészkelő hely megválasztásánál.Ezenkívül kosbor félék termő területe is ez a hely és ha beszántják,akkor az is nagyon nagy veszteség lenne.A rétisasokkal találkoztam,az egerész ölyvek pedig  már a revírek felett járőröztek.Láttam nagy őrgébicset,hollókat és az erdős részen fekete harkállyal is "összefutottam".A halastavak még jég alatt pihennek,csak néhány kifolyó közelében van szabad víz felület.Itt csörgő récék,szürke gémek,nagy kócsagok és tőkések voltak.Több helyen hallottam rókákat de látni nem láttam.A képek: 1.2. tolnai dombok/3.ismeretlen szív alakú gomba faj/4.5.6. a letarolt bokros/7.körök a jégen /8.csörgő récék az egyik csatornában

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr742643339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása