Varsádon III.

2010.05.02. 21:21

Folytatom a varsádi madarász túrám beszámolóját.Kiváló időjárás és jó látási viszonyok voltak mindennap.Kerékpárral jártam be a vidéket még az uzdi tv-toronyhoz is feltekertem,de ez csak az erőnlétem tesztelésére volt jó,mivel madarász élménnyel nem párosult.A tó rendszer hossza egyébként kb.8-10km lehet, pontosan nem mértem még le.A tavak magántulajdonban vannak intenzív haltenyésztés folyik rajtuk.A környező táj vegyes, erdők ill.mezőgazdasági területek váltják egymást.Vékony nádszegély mindenhol van és vannak vadregényes részek is.Szombaton a tavakat ,vasárnap a dombvidéket jártam be.A vízen búbos vöcsök,kb.14 pár,cigányréce kb.10 pár,tőkés réce 15 pár,szárcsa 8 pár volt amit láttam.A parton ill. a nádasban már nehezebb számszerűen leírni a madarak számát,ezért csak a fajt írom:szürke gém,kis kócsag,nagy kócsag,bakcsó,cserregő és énekes nádiposzáta,nádirigó,vizityúk,billegető cankó,barázda billegető,nádi sármány,nádi tücsökmadár,rozsdás és cigánycsuk.A levegőben:barna rétihéja,réti sas,egerészölyv,,héja,karvaly,dolmányos varjú,bíbic,fekete gólya, persze a teljesség igénye nélkül.Kicsit jobbra számítottam,de sebaj.

Vasárnap a dombvidék megmászása volt a program.Minden felé virágzó bokrok, fák tömény virágillattal a méhek és lepkék nagy örömére.Most kicsit több időt fordítottam a karvaly poszáták megfigyelésére.Fotót szinte lehetetlen készíteni róluk,mertfolyamatos csata,üldözés folyt a bokrok között.Kicsit énekelnek,kicsit kergetőznek ez ment ma egész délelőtt.A karvaly poszáták éneke kellemes,szép ívekkel tarkított madárdal.Repülve és ülve is énekel.Jellegzetes erőteljes cserregés keveredik az énekébe .Ezt főleg ha izgatott akkor hallani tőle, na ma azok voltak elég rendesen!Barred Warbler Sylvia nisoria -.Itt meglehet hallgatni az énekét a cserregéssel fűszerezve.Azt figyeltem meg,hogy itt csak karvaly poszáta volt,más poszáta fajt nem láttam ill.nem hallottam a karvalyos vidéken.Ellenben tövisszúró gébicsnek szintén bejött ez a hely mert volt jónéhány.Az irodalom szerint is átfedik egymás vadász területét sok helyen ezek a madarak.Portyázott rendes karvaly pár is egyébként erre,valószínü a közelben fészkelnek.A gébicseknek is hasonló programjuk volt mint a karvaly poszátáknak szintén a területért és a tojókért csatáztak.Teszek fel fotót a fészkelő területükről.Veszprém határában ismerek karvaly poszátás helyet kinézek a héten oda is.A délelőtt folyamán rozsdáscsukokkal futottam még össze,3-4 pár került szem elé.Ügyesen kapkodták a rovarokat a fűből és a bokrokról egyaránt.Néhány fotó a tájról és  néhány virág.Tehát az utolsó kép agár kosbor ,a kék virág hegyi len,a harmadik pedig lila ökörfarkkóró.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr511969663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása