Sajkod

2010.03.11. 20:41

Ma délelött Tihanyban voltam a sajkodi öbölben.Énekes hattyút szerettem volna látni de nem sikerült velük találkoznom.A birdingre tett fel valaki megfigyelést két madárról.Kételkedtem az adat hitelességét illetően,de azért nem hagyott nyugodni a gondolat hátha mégis énekes hattyúkat látott az illető.Hóesésben értem ki, senki nem járt még elöttem .Kb3-4cm hó borította a tájat.Nagyon tetszett a havas erdő,a nádas és a sima tükrű Balaton.Csak egy gondolat bántott engemet.. /Petőfi után szabadon/ március 11-ikén már nem a havat szeretném taposni! Miután ezen túltettem magam elindultam énekest keresni.Hattyút nem de rigót mármint énekest nagyon sokat láttam az erdőben.A Balatont ill. a nádast csak egy autónyi szélességű út választja el az erdőtől.A nyílt vízen nagy csapatokban  bukórécék úsztak.Külön a kercék és kontyosok.Nagyon jól lehetett hallani a kapcsolattartó hangjukat és a kercék jellegzetes szárnyhangját amikor odébb repültek.Több kisebb csapat kisbukó is keresgélt kint a vízen.Összesen kb.20-25 példány lehetett.A nádszegélyben két nagy kócsagot és 2pár bütykös hattyút láttam.Később elállt a hóesés és a csónakkikötőtől visszafordultam.Énekes hattyú nélkül is szép délelőtt volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr911832445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása