Január

2010.01.10. 21:26

Ma délelőtt körbejártam a Benedek-hegyet hátha megjött a hajnalmadár de nem jártam sikerrel.A hegyoldalban nagyobb létszámú vegyes cinege csapattal találkoztam ./az idei madárszegény télen jó eredmény/Úgy25-en lehettek,volt velük csuszka is.A közeli fákon fenyőpintyek szedegettek erdei kollégáikkal.A sok csapadék miatt magas a vízállás.Volt 4 tőkésréce és egy hegyi billegető.Délután a Balatonon folytattam.Első állomás Alsóörs néhány tőkés,2 bütyköshattyú, dankák.A nyíltvízen 25 kerceréce úszikált.Csopakon hasonló csak kercék nem voltak.Sajkodon ahogy befordultam, az egyik fa ágán szárítkozó karvaly fogadott.A strandon nagyobb csapat bukóréce 150 ,fele kontyos másik fele barátréce néhány kercével.A bokros nyárfás részen szépszámú fenyőrigó tartózkodott. Sajkodban minden télen sokan vannak.Ezután átmentem a félsziget túloldalára.Itt nagyobb területet borított jég,pl. a Somosnál és a Gödrösnél is 300m-re a parttól kezdődik a jégmentes terület.Néhány szárcsa,búbos vöcsök.Bent kontyos és kercerécék.A jég szélén nagy sirályok gyülekeztek.Ők kijárnak a szeméttelepre is táplálékért.Egyszer bekéredzkedtem sikerült pár fotót készítenem./ egyszer felrakom majd /.Most a karvallyal és a kertünkben már bimbózó hóvirágokkal illusztrálom a mai bejegyzést

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr881662305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása