Kopogtat a tél

2009.12.13. 18:04

Tegnap délután /dec.12/tettem egy kis túrát a Séd-völgyben.Sajnos kevés madárral találkoztam.A Séden tőkésrécék egy hegyi billegető,a kis tavon /elkezdték a rekonstrukciós munkákat,eresztik le,kotorják stb./ tőkések és vízi tyúkok voltak.Az egyik fagyöngyös facsoporton léprigók szedegettek.Az erdőben 3-4 nagyobb csapat meggyvágót láttam.Hallottam búboscinegét de nem sikerült látnom,volt néhány feketerigó ennyi.

Ma kaptam 2 órát, lementem a Balatonra.Útközben Felsőörs előtt láttam egy seregély csapatot.A Palóznaki kempingnél kezdtem, kormorán kormorán hátán megkockáztatom a 800-1000 es létszámot vegyesen kis és nagy kárókatona.Sok volt a vízen,a fákon, jöttek a levegőben több irányból is de a parti kövek is feketélletek!Nagy sirályok szintén szép számban várták a potya falatokat.A parti bokrosokban barát,kék és széncinegék szedegettek királykákkal.Aföldön zöldikék,fenyő és erdeipintyek, tengelicek keresgéltek. Nagy vetési és dolmányos varjú csapatok keresgéltek a környéken.Egyszer csak nagy suhogás, galambokat üldözött egy termetes héja.Egyet kiválasztott de nem sikerült az akció.A varjak észrevették és mennie kellett.Zöldküllőt és szarkákat is láttam a fák között.A csopaki kikötőben néhány szárcsa volt tőkésekkel meg dankával.Nézelődés közben észrevettem a víz felett alacsonyan repülő fehér-fekete réce félét.Leszállás után kiderült kisbukó volt.Örültem, mostanában nem került elém.A hó egész nap szállingózot,mire Füredre értem jól bekezdett.Leolvastam a mólónál két lábgyűrűs bütyköshattyút,sirályokról nem sikerült nem volt egynek sem gyűrűje.Sajnos az időm letelt nem tudtam tovább menni Tihany felé.Itthon nagyon jó az etető forgalma ma megnyitottam nekik még egy "büfét" a bodzabokor alatt.Ide majd a csízeket várom a pintyekkel,meg persze az összes többit.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr761594665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása