Május (de milyen?)

2021.05.05. 22:57

 A naptár szerint már jócskán bent járunk a tavaszban, de az időjárás idén nem veszi ezt tudomásul. Hideg szeles napok, reggeli fagy és lehetne még sorolni. Veszprém-Tótvázsony-Veszprém kerékpár utat jártam be tegnap madarász szemmel. Első megállapításom: nem kezdőknek való van útvonal, 29 km,tele emelkedővel ( a helyiek csak Lófi...gatónak hívják az egyiket, nem érdemtelenül)  400m-es szintkülönbség az út során fel-le ,de változatos sokféle növényi társulás ,csodálatos terep. Többször megálltam hallgatóztam, távcsővel körbe néztem. A szántóföldes területeken mezei pacsirták , seregélyek voltak nagyobb számban ,két helyen fürjet is hallottam és felbukkant egy hím hantmadár is. A földeket kísérő növénysávokban mezei poszáták,sordélyok,cigánycsukok bujkáltak és hallatták szép hangjukat. A bokrosokban fülemülék,barátposzáták,citrom sármányok , őszapók,rigófélék,vörösbegyek énekeltek.Egy nyíltabb bokros legelőn sikerült egy mezei pacsirtát megfigyelnem a fűben megbújva. Ragadozók közül vörös vércsék szitáltak az erős szélben és egy tojó barna rétihéja imbolygott át a földek felett vadászva.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr5616523750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása