Augusztus eleje

2010.08.08. 21:45

 Rövid vasárnap délutáni madarászaton voltam Aszófő környékén.A szeméttelep felderítésével kezdtem,de egyetlen sirály sem volt a környéken.Valószínű bezárták és a Királyszentistvánon létesített depo vette át a szerepét.Letekertem a szőlők közé de itt sem sok eredménnyel jártam.A vasúti töltés menti bozótosban szürke légykapó családok hangoskodtak.Nemrég kirepült fiókák kérték az eleséget. (a héten a kertünkben és a cégnél szintén, frissen kirepült rozsdafarkú fiókákkal találkoztam)Most már a másod és pótköltések is kirepülnek.A learatott búzán gerlefélék keresték a kiszóródott szemeket.Néhány kenderike is felbukkant, szép piros mellényük messziről látszott.Következő állomás Sajkod és Aszófő által határolt nádasmező volt.Területét nem merem megsaccolni (egyszer  a Külső-tóval már elszámoltam magam)de a környéken talán Alsóörs és Almádi között van ekkora összefüggő nádas.Barna rétihéja tanított vadászni két utánpótlás korú versenyzőt a légtérben.Nagy élmény volt látni nádas egyik csúcs ragadozójának kezdeti nehézségeit.Az öreg hím a karma között hozott valamit ,a két fia megpróbálta elkapni miután a magasból elengedte.Sajnos nem sikerült nekik és beesett a nádba, ott marakodtak rajta.Az öreg pedig új falat után nézett.Láttam néhány nádi énekest de messze voltak nem sikerült meghatározni őket.

Este naplemente előtt kiültem a kertbe fecskézni.Nagy szerencsém volt ekkora csapat sarlós fecskét még itt nem láttam.Szerencsére a molnárfecskék is sokan voltak.Felhőkben rajzott többféle apró rovar a környéken valószínű belőlük lakmároztak nagy örvénylő csapatokban.Olyan magasra is felrepültek,hogy még távcsővel sem volt egyszerű követni némelyiküket.Készítettem képeket de nem adja vissza azt ami látható volt.Szerintem 200-nál is több sarlós volt a légtérben.Tegnap ilyenkor viszont a hűvös csapadékos idő miatt alig voltak.Az is elképzelhető,hogy nem helyi madarak ,hanem útonlévő társaság volt.A nap zárásaként egy tojó héja is átrepült Csatár-hegy irányába.Szép délután volt!

A képek:1.2.3.   Sajkod és a Balaton (túlparton a szép autópálya híddal)4.nádasmező, 5.szürke légykapó,6.7.sarlósfecskék

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr342208216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása