Külső-tónál szeptember

2024.09.09. 21:33

 Kabasólymozni indultam délután a Külső-tóhoz. Nyár végén szeptember elején többször láttam már amint szitakötőkre vadásznak a tó környékén. Kabából kettőt láttam azt is csak rövid ideig, de szerencsére ritka ragadozó madarak kárpótoltak. Halászsast zsákmányszerzés közben megfigyelni nagy élmény volt számomra. Alig értem ki a területre már meg is láttam, lecsapott a nyílt vizes résznél,de nem sikerült az akció. Felkőrözött magasra többször átrepült felettem akkor sikerült a képek nagy részét készítenem. Hosszú keskeny szárnyát repülés közben jól láthatóan behajlítva tartja jellegzetes a repülése nagyon szép a has mintázata. Nem csak a repülése jellegzetes, hanem a zsákmányszerzése is. Amikor észreveszi a halat lassan ereszkedni kezd és a lábát előre nyújtva belecsap a vízbe. A víz alá is lemerül aztán kiterjesztett szárnyal vár kicsit majd elrugaszkodik nagy szárnycsapásokkal. Akár 2kg-os halat is ki tud emelni nem semmi teljesítmény, itt most fél kilós lehetett a zsákmány. Általában fejjel előre viszi a kifogott halat, de itt pont fordítva a farka van előre (ha jól láttam, + kicsit messze volt és gyorsan távozott). A magasban nagy volt a forgalom egerészölyvek, rétihéják, vörös vércsék is felbukkantak... és egy kígyászölyv! Tett néhány kört és lassan a Belső-tó irányába távozott Ekkor már nagyon jó volt a délutánom, kicsit sajnálom, hogy az utóbbi időben sokkal kevesebbet jártam erre mint korábban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr9418488127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása