Idén először volt igazán kellemes minden szempontból ideális időjárású hétvége. Nem tombolt a szél nem esett az eső, nem volt hideg (+20°C). A halastavak környékén jártam be egy rövidebb szakaszt, azért rövidet mert sok volt a látnivaló és egy-egy helyen több időt töltöttem. A  tavakon magas a vízállás, a gátaknál az átereszeknél  patakként folyik egyik tóból a másikba. Itt szívesen lesnek táplálékra  nagy és kis kócsagok, szürke gémek ,bakcsók mert itt könnyen tudnak zsákmányt találni. A halak szeretnek az átereszek környékén lenni , az áramló vízben több a táplálék és sekélyebb a víz is néha csak úgy nyüzsögnek. Egy halászsast is sikerült megfigyelnem amint a gát egyik korlátján fogyasztotta zsákmányát. Most sokkal közelebbről tudtam fotózni  mint legutóbb, de sajnos kicsit takarásban volt, négy képet engedett kattintani és elrepült (én ennek is örültem). Szép termetes ragadozó erős lábakkal, szüksége van rá amikor megragadja a halakat. Rétisasok is felbukkantak, néhányan a tóparti fákon ücsörögtek de a levegőből szintén érkeztek (8 példányt láttam összesen) és időnként összevesztek a rétihéjákkal. Megérkeztek a vadgerlék, a kakukkok aktívan kakukkoltak, a nádból nádirigó és tücsökmadár szólt. A tavakat nádszegély és bozótos veszi körül, de van néhány tisztás szakasz ahol csónakkikötő van és itt kaszálják a füvet is.Az egyik mellett haladtam el mikor a fűből felrebbent egy billegető cankó. Hangot nem adott, de  farokcsíkjáról, jellegzetes "pulzáló" repüléséről könnyen felismertem. Nem repült messzire ezért úgy döntöttem várok pár percet és megpróbálom lesből  lefotózni. Szerencsém volt mert visszajött, leszállt a szépen kaszált tópartra és néhány méterre bogarászni kezdett. A billegető cankó többször táplálkozik  parton ,fűben kövek között mint iszapban szurkálva. Ügyesen kapta el a fűszálak közül a rovarokat, pókokat, de közben óvatos volt lebújt és többször kémlelte az eget is. Bő negyed óra 20 perc múlva folytattam a túrát ,de a következő hasonlóan kaszált füves területen (kb. 1km-re) megint találkoztam egy kis billegetővel. Tényleg kicsi madár 19-21cm ő is egyedül volt és ugyanígy  a tóparton. Róla is készültek képek azonkívül itt a bokrosban még egy mezei poszátát is sikerült lencsevégre kapnom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr5918109530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása