Március vége

2021.03.30. 11:22

A március madarász szemmel kevésbé mozgalmas hónap. A telelő madarak lassan visszatérnek, az itt fészkelők még úton vannak hazafelé. A leggyorsabbak már a füsti fecskék közül meg is érkeztek, márc.28.-án láttam kettőt Tihanyban  a Balaton felett repülni.A fenyőrigó nem, vagy csak ritkán fészkel Magyarországon. Az itt telelő példányok  megvárják a  március végét és találkoznak is az érkező énekes rigókkal és seregélyekkel.Gyakran előfordul,hogy együtt látjuk őket,ilyenkor már újra főleg rovarokkal táplálkoznak. A földön keresgélnek alaposan átnézve például a gyümölcsösökben a fák alját. Veszprém déli határában néhány nagyobb kiterjedésű meggyes,kajszis található.A metszés után a levágott gallyakat beaprítják a talajt átforgatják,ez vonzza a madarakat,köztük a fenyőrigókat. Majdnem 2 hétig kitartottak kb.70-80 fős csapatukat tegnapelőtt láttam utoljára. A költőhelyükön jobbára bizalmas madarak itt nálunk kicsit félénken viselkednek a képek ezért csak távolról készülhettek. 

Csopakon a szürke marhák legelőjét a nyári ludak is szívesen látogatják legutóbb hat példányt láttam táplálékot keresgélni. A ludak figyelése közben egy dámszarvas bika nézett szembe velem 20 méterről  nem is tudtam ,hogy élnek erre. A Külsó-tónál Tihanyban kendermagos récéket, a Balatonon pedig üstökös récéket láttam kisebb csapatokban úszkálni,valószínű itt költenek. Két csapat vonuló örvös galamb csapatot próbáltam fotózni több-kevesebb sikerrel.Számomra a létszám miatt érdekes (messziről azt hittem seregélyek,olyan sokan voltak) és az a laza könnyed repülés ahogy a hátszelet kihasználva gyors tempóban húztak csapongó (majdnem sirályos stílusban) repüléssel.

Néhány kép a végére: a tavasz virágai legszebb pompájukban virítanak, a mandula és az aranyeső is már javában virágzik.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr6216484906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása