Sziluettek

2015.10.19. 22:26

A hétvégén erős ragadozó vonulást észleltem a környéken .Veszprém felett szombaton ölyvek több hullámban egyesével de volt,hogy három példány is repült együtt határozott délnyugati irányba Remek ragadozós nap volt a vasárnap is.Sajnos a képeim nem lettek túl jók,ezért is adtam a bejegyzés címének a sziluettet mert ennyire sikerült csak.Persze kis kompakt gépem van de azért ennél jobbakat várnék el tőle, de szerintem én is hibázok a beállításoknál.Olvasok anyagokat a témában és fejlesztem ismereteimet remélem sikerrel.Tihanyban madarásztam, voltam a révnél és a Külső-tónál is.A Balatonra még nem érkeztek meg a téli récék,búbos vöcsök és szárcsa volt látható néhány kárókatonán kívül.A Külső-tónál van élet mindig.Barna rétihéja a légtérben és a nádas felett is többször felbukkant igazából pontos adatot nem merek mondani de akár 8-10 is lehetett a végleges létszám.Jobbára tojók voltak az egyikük még csatába is keveredett egy öreg hímmel. Ölyveknél pedig szinte tavaszi nászrepülést idéző mutatványokat figyeltem meg többször is.Nagyon messze és magasan két kabát is észleltem (legalább is annak határoztam őket).Igazából köröztek egymástól nem túl messze percekig. Nem vadásztak csak keringtek "nézelődtek" a terület felett ,gondoltam megvárnak felmegyek a hegygerincre és onnét majd jobban szemügyre vehetem őket...Siettem de a legelőről a kilátó sziklákig kell azért 20 perc.Felértem és csodák csodája felettem megjelent egy sólyom ,de nem kaba hanem vándor ! Ő szintén nem sietett jó pár fordulót tett felettem aztán egy hirtelen forduló és két másodperc alatt eltűnt a déli part irányába.Fiatal példány volt tollának színezetéből ítélve. Utána átrepült még egy nyári lúd is felettem.Szóval volt forgalom.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr957991429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása