Április eleje

2013.04.07. 21:27

Sajnos a tavasz még mindig várat magára! 1 hete Tolnában jártam, kicsit madarászni is sikerült.Sok a belvíz áradt a Kapos  valószínű jó táplálkozó helyek lesznek a gólyáknak.Belecskán kb.a fészkek felére azaz 7 helyre érkeztek a lakók. Varsádon a halastavaknál és a környező földeken jelentős volt a vonuló madarak létszáma.Ragadozókból kékes rétihéja,halászsas,barna rétihéja,rétisas,egerészölyv,karvaly volt a választék.Láttam idén először búbos bankát,füsti fecskét ,füzikéket.Nagyon nehéz  a táplálék szerzés számukra ,az egyetlen esély a víz és a nádasok.Szegény fecske kitartóan repkedett a vízről is csípett fel rovarokat,de gyakran meg is pihent egy vékony faágon.A füzikék (jobbára csilcsalpok néhány fitisz) szintén nem a magasban a fákon ,hanem a csatornák közvetlen szélén a sásról vízről kerestek táplálékot.Láttam cigányrécéket,búbos vöcsköket,tőkésrécéket és egy bütykös hattyút is.                                                           A munkahelyemen a fenyvesben már kevesebb a madár,de a hó még rengeteg erdei pintyet bekényszerített az etetőhöz.Ők a lehullott magokra specializálódnak amit a cinkék elhullajtanak.Sok még a fenyves cinege,a búbos cinege pár rendszeres valahol a közelben fognak talán fészkelni.Egyik délben az ebédlő előtti járdán támadta meg a búbos pacsirtákat egy tojó karvaly .Szegények morzsákat ,lehullott  maradékokat keresgéltek pár lépésre az emberektől,persze az ominózus időpontban senki nem járt éppen arra és lecsapott a karvaly az épület teteje felől takarásból érkezve.Olyan gyors volt ,hogy szerintem rajtam kívül senki sem észlelte az esetet.Tollak repültek a levegőben de úgy láttam nem sikerült megmarkolnia a pacsirtát csak kicsit megkopasztotta.Később megnéztem tollcsomók voltak az aszfalton de mást nem találtam.Ez az élet a "vadonban".                                                                              Tegnap Csopakon  a madárlesnél   és Királyszentistvánon a hulladéklerakónál jártam.Csopakon a nádas tele volt kis énekessel csukokkal ,poszátákkal,füzikékkel,cinegékkel.Barna rétihéják (8m-re ült le egy fára de mire elővettem gépemet elrepült),egerész ölyv és egy éhes karvaly volt  ragadozók részéről.A vízen sok bukó réce, szárcsa volt ,itt is vannak már cigány récék is. A levegőből küszvágó csérek vágódtak be kishalért, kb.15 példány vadászott szokásos csapongó repüléssel.Megjelent egy 30-as füsti fecske csapat ,a nádas felett vadásztak kitartóan.Hallottam csicsörkét énekelni (másik kedvenceim a csízek viszont még itt vannak minden reggel az egyik veszprémi ovi udvarán énekel egy 25-ös csapatuk).                                                                                                                                                                                A hulladéklerakónál talán kevesebb a sirály de lehet csak azért mert a őrök körbe jártak a területen.A heringsirályok között egyértelműen kitudtam szúrni egy "világoshátú" alfajt .Kíváncsi vagyok meddig tartózkodnak itt ,mikor jelez a biológiai órájuk indulást a fészkelő helyekre. Egy halászsirály szállt fel az egyik tó mellől a sirályok rögtön körbe vették de nagyon nem zavartatta magát komótosan elrepült Ék-nek.Egy búbosbanka és kettő rétihéja is megjelent a területen  a  nádasba szálltak le(a rétihéják). A tocsogós részen a barázdabillegetők között egy sárga billegetőt láttam.Ennél a fajnál szintén van bőven alfaj.Nem könnyű szintén messziről a pontos korrekt határozás,de ebben az esetben őt közép-európainak határozom.Egy képet feltöltök róla:

DSCN2666.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr865206068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása