Első fecskék

2010.03.27. 20:49

"Egy fecske nem csinál nyarat" de kettőnek sem sikerült ma.A Vár felett láttam ma két molnárfecskét nem volt nálam távcső,magasan voltak és az épületek miatt hamar  szem elől tévesztettem őket.Egyébként a füstik alacsonyabban vonulnak inkább tapasztalatom szerint,ezért is esélyesebb a molnár.Ma igazán nem madarásztam csak ha már a szabadban voltam, szokásomhoz híven kémlelgettem az eget.Délután pl. Balatonfüreden nézelődtem.Ölyvek,barnarétihéják,nagykócsagok,feketególya és volt amit nem tudtam beazonosítani.Nagyméretű sötét színezetű ragadozó volt néhány szárnycsapás után rövid siklás, magasan repült d.ny.felé.Számomra ismeretlen repülési mód.Legközelebb talán kiderül milyen fajta!A palóznaki kormorán gyülekezőhely teljes kapacitással működik.Vegyes csapat de sok a kiskárókatona.Az alvófák hófehérek a rengeteg ürüléktől.Jól elütnek a víz kék színétől még Tihanyból is látni!Láttam három cigányréce csapatot a víz felett gyorsan átrepülni.Gyarapszik a balatoni állomány remélhetőleg.Voltak dankák,barázdabillegtők is, szép légibemutatót tartottak,a barátkák pedig zenei aláfestést adtak hozzá a bokrosból.A seregélyek is zajosak voltak.A sárgarigót vagy az ölyvet pl. olyan élethűen utánozzák,hogyha nem tudnám dátumot keresném a szép sárga madarat.De nem ök az utánzó bajnokok,hanem az énekes nádiposzáták.A szakirodalom szerint 99 európai és 113 afrikai faj énekét szövi be a sajátjába!Komoly repertoár.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr701873699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása