Tolnában

2010.03.13. 22:01

A hosszú hétvége első napján Tolna megyében madarásztam.Szombat délután a varsádi halastavak környékén tettem egy rövid túrát.Sokkal több madárra számítottam de a hideg szeles időjárás nem kedvezett a megfigyeléshez.Számszeű adatok: házi rozsdafarkú 6,nagy őrgébics 4,cigánycsuk 9,nádi sármány 8,barna rétihéja 5,rétisas 2,egerészölyv 10,karvaly 2,nagy fakopáncs 2,zöldkllő 2,szürkegém 4,búbos vöcsök 6,csörgő réce 14,nagykócsag 7,szárcsa 8,tőkésréce kb.40,.Vasárnap több időt tudtam kint tölteni terepen. Az időjárás rendkívül szeles volt ma is,de szerncsére több madár volt mint tegnap.A rétisasoké volt a főszerep bármerre indultam találkoztam velük.Éppen egy párt figyeltem nagy magasságban amikor egy daru csapat érezett a területre éppen a sasok alá!Hirtelen megijedtek ,fel is bomlott a csapat,de látták, hogy nincs vész és folytatták útjukat.Fél óra múlva kb. 40 bíbic érkezett, ők jóval alacsonyabban repültek jellegzetes csapongásukkal.A halastavak között vannak sásos ,elvadult részek nádassal.Az évek során jelentős cigényréce populáció jött itt létre.Ezeken a területeken költenek a barna rétihéják is.Három pár fészkeléséről tudok.A tavakkal határos szántóföldeken cigánycsukok és nádisármányok kerestek táplálékot.Találkoztam egy nagyobb kb. 80-as barázda billegető csapattal az egyik szántón.A villanydróton nyagy őrgébicsek figyelték a környéket.Néha felszálltak és vércse módon a széllel szemben szitáltak,majd gyors billenéssel lecsaptak.Szépszámban költ egerészölyv is, a tavakat szegélyező erdőkben.Sikerült egy fészekrakó párt megfigyelnem,most még lombtalanok a fák.A nap legérdekesebb megfigyelése egy halászsas volt.Zsákmányolt egy kisebb halat,de ezt egy holló kifigyelte és üldözőbe vette a sast.Legalább 5 percig követte és próbálta megszerezni a halat,de nem jött össze a finom falat.Ekkor jött be a légtérbe 3 rétisas.Különleges látvány ahogy ezek a hatalmas madarak /240cm szárny fesztáv/légi bemutatót tartanak.Valószínű területszerző csata folyt.A madarakon kívül 50 szarvas is kijött az egyik tisztásra,volt köztük egy "gyilkos agancsú "bika.A folyamatosan változó felhőzet szép alakzatokat és fényviszonyokat produkált.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr351837692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása