Novemberi délután

2017.11.18. 19:57

Megpróbáltam visszatalálni a havasipintyet ,sajnos nem sikerült... Napsütéses novemberi alkonyat a cseszneki várban,kirándulók nézelődtek szép számban csoportosan, egyénileg.Madár legyen a talpán aki ilyen zavarás ellenére is itt tartózkodik.Pedig van de nem a pinty,hanem a szürkebegy.Havasi ő is és gyönyörű madár.Magyarországon kis számban telel főleg várakon ,bányákban magas sziklafalakon.Költési időben 1500-3000m magasan lévő kopár sziklás vidékek lakója.Tápláléka apró rovarok,magvak melyeket a földön és a sziklák repedéseiből szedeget össze.Az irodalom szerint túl messzire nem vonul ezért kíváncsi lennék ,hogy a mai két példány honnan érkezhetett Csesznekre.Kettő madarat sikerült megfigyelnem a várban.Először csak egyiküket láttam meg, amint a fal tetején lévő mohát csipegeti ,de nem a mohát ette hanem valószínű az alatta vagy közte megbúvó apró rovarokat kereste.Nem repült el 4-5 lépésről figyelhettem aztán lerepült a falról.Tettem egy kört nézelődtem ,aztán vissza mentem és elbújva várakoztam az előző helyen sikerrel! Egyszer csak ugyanott megjelent falon leszállt a földre és elkezdett szedegetni a földről.Egy perc múlva megjelent egy másik is és leszállt táplálkozni a társa mellé! Árnyékban voltak de azért pár kép sikerült róluk.4-5 percet keresgéltek pár lépésre tőlem (takarásban voltam ) és nem voltak félénkek de azért végig óvatosak maradtak.Nagy élmény volt !!

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr7613306833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása