Újra fenyérfutó

2017.09.24. 22:32

A tavalyi helyen a tavalyihoz közeli időpontban újra fenyérfutót tudtam fotózni.Nagyon bizalmas madár 40cm-re szedegetett a köveken és a parton!! Nagy élmény volt. Ezután kimentem Tihanyba légykapót meg füzikét keresni,ami részben sikeres volt.Nem engedtek közel magukhoz ellentétben a kis parti madárral fotót sem tudtam készíteni.Láttam örvös és szürke légykapókat és hallottam több helyről füzikéket.Ahogy a bokrok között bujkáltam hirtelen a szomszédos tisztásra hangos sistergéssel bevágott egy kabasólyom és már vitte is zsákmányát egy szitakötőt,amit a levegőben fogyasztott el.A különleges légi bemutató folytatódott egy másik sólyom részvételével hatalmas zuhanásokkal cikázásokkal.Kicsit később még ketten csatlakoztak a lakomához.Ha felmentem volna a kilátóhoz biztosan jobb képek sikerültek volna mert akkor közel egy magasságból is tudtam volna képeket készíteni.Láttam lent a tavon sok szárcsát,cigány récéket és nagy kócsagokat is.A levegőben folyamatosan jöttek-mentek a szajkók,átrepült egy fekete harkály is.A képeken látható kis sárga virág is itt nyílik most a Külső-tó környékén.Rövid leírás róla: " a hazánkban is előforduló vetővirág vagy kikericsvirágú sárika (Sternbergia colchiciflora). A Dunántúli–középhegység sztyepplejtőin és a Tiszántúl déli részének löszgyepjeiben az őszi esők után, rendszerint szeptemberben (az őszi gabonák vetésének idején) nyílik. Csak csapadékos őszökön tapasztalható, hogy tulajdonképpen elég gyakori, de ritkán és rövid ideig virágzó aprócska növény.A természetes állapotú, érintetlen gyepekben leginkább szálanként fordul elő, legnagyobb egyedszámban olyan helyeken (legelőkön, bányákban, turistautak mentén, sőt focipályán!) szaporodik el, ahol a gyep felszakadozik. "

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr5412893664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása