Február közepe

2017.02.12. 22:20

Rövid madarászatra volt ma időm ezért a tavakhoz mentem ki gyors vizitre.Még jég borítja az egész felületét a parti részek is keményre fagyottan várják  az enyhülést.Egy a tóba belefagyott elpusztult vaddisznón kívül semmi látnivaló nem volt.A szürke gémek is a hulladék depón keresgéltek valami ehetőt.Sirályt egyetlen egyet sem láttam !!! Ez itt érdekes dolog,mert normálisan a költési időszakot leszámítva mindig sokan vannak ,nem ritka a többezres létszám sem.A varjakat is hiányoltam, igazából talán két dolmányos varjút láttam.A bokros területen fenyőrigók keresgéltek a fákon talán 70-80-an lehettek. Fekete(10)  és énekes rigók(8) is voltak de ők a sűrű szedres vadrózsás részeken inkább.Nem vegyülnek a fenyő rigókkal legalábbis én még nem tapasztaltam ,hogy feketerigók az északi vendégekkel haverkodnának.Énekes rigót idén most láttam először lassan érkeznek ,ők a naptárt figyelik nem az időjárást:).Néhány seregély is átrepült a terület felett.Mezei verebek csapata volt feltűnő mármint létszámában ,nem számoltam de lakár 200-an is lehettek ! Ragadozók  figyelemmel kísérték a sokadalmat karvaly kétszer is megjelent .Szarkák (10+) jöttek -mentek és egerész ölyvek(7) is üldögéltek ill. vadásztak kint a szántóföldön.

 A kerti etetőmnél emelkedett a forgalom ,a pontos adatokat (faj  és példányszám) nem tudok mert nem voltam kint, csak minden elfogy 1/2 nap alatt ami eddig napokig kitartott.Ami biztos a csicsörke szerencsére megvan szén és kék cinegék zöldike ,erdei szürkebegy,balkáni fakopáncs...

img_8097.JPGimg_8080.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr7312252476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása