Tél az őskarszton

2017.01.15. 22:59

Ha nincs hó Veszprémben ,akkor keressünk  a környéken! És találtam is nevezetesen Úrkúton.Sok szép hely vár felfedezésre a környékünkön ,most egyet sikerült téli alvó állapotában megismerni. A Csárda-hegyi őskarszt geológiai természeti értékünk.A különleges földtani képződményt szerencsére a mangán bányászat sem károsította és 1951-es védetté nyilvánítása óta országos jelentőségű földtörténeti látogató hely lett.Reménykedtem ,hátha hajnalmadár is előkerül a sziklákról de a cinegéken kívül süvöltők bukkantak " csak" fel a bokrosban.Kis túlzással úgy éreztem magam a sötét szurdokban a teljesen szűz hóban (néhány róka nyomtól eltekintve ) mintha a dínók korában lettem volna.A tanösvényt bejártam ,megpróbálom képekben visszaadni a hely havas szépségét, szóban nehéz lenne leírni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr7712128801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása