Október közepe

2016.10.16. 22:34

Ma nem voltam terepen de a távcsövem azért kéznél van általában,az eget meg alapból mint a legtöbb madarász bámulom.Sokszor megkérdezik " te mit nézel?" mert csak úgy nézegetek fel meg jobbra-balra.Ez van, hátha valami szem elé kerül.Így volt ma is... A délutánt Balatonfüreden töltöttem (nem a Balaton parton) és az előbb leírt szokásomhoz híven néztem az ég felé.A tó felett nagy magasságban nagy testű madarat vettem észre. Távcsövemet gyorsan előkerestem és kiderült,hogy nem egyedül van hanem 8-10 hasonló példány siklik tempósan Keszthely irányába. Kis idő múlva újabb és újabb csapatok érkeztek ugyan olyan magasságban és ugyan azzal az iránnyal.Jelentős légáramlás lehetett ott fent mert minimális szárny mozdítással is sebesen haladtak.Volt azért hogy némelyik csapatból néhányan tettek egy-egy kört és ezt sikerült lefotóznom de a nagy távolság (legalább 2km lehetett) miatt nehezen értékelhető képek sikeredtek. Mintegy 3/4 órán át figyeltem az eget és szerintem jóval 100 fölötti egyed átrepülését láttam.Biztos,hogy már korábban szintén vonultak csak még nem voltam kint.Teszek fel képeket ,én amit megtudok állapítani vegyesen ölyvek és rétihéják láthatóak a felvételeken de a meghatározásukra nem merek vállalkozni a megfelelő minőségű képek hiánya miatt.Ilyenkor kicsit tehetetlen érzésem van ,hogy miért nem jöttek közelebb .Mintha egy vonalat követtek volna pedig nem egyszerre érkeztek ,hanem folyamatosan 4-5 perces intervallumokban .Az időjárás ma sokkal szebbik arcát mutatta a tegnapihoz képest és a légáramlás is fordult ( tegnap dél felöl jött a front) ez is befolyásolhatta a tömeges vonulást.A Mai képek mellé válogattam a tegnapi fenyérfutóról készültekből is néhányat.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr5211814341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása