Vonulnak a fecskék

2015.09.12. 22:14

Remek idő volt ma és ez is segítségére volt a fecskéknek.Füreden( Arács )voltam délután és ennyi molnárfecskét egyben idén még nem láttam.Sajnos a távcsövem még mindig nincs kész tehát csak szabad szemmel tudtam élvezni a sokadalmat .Több százra becsülöm a légtérben kevergő kergetőző táplálkozó vidám vegyes csapatok létszámát.Holnap  kiegészítem a megfigyelést....

Ma kicsit hosszabban figyeltem a légteret (szabad szemmel) és sikerült sarlós fecskéket  (szám szerint 3-at persze lehetett több is )  is felfedeznem a magasban. Sok fecske volt Arács felett füstik és molnárok vegyesen.  Szóval arra a következtetésre jutottam ,hogy a tegnapi nagy létszám ma sem csökkent jelentősen, tehát a bőséges táplálék itt tartja a madarakat vagy a környékbeli fecskék gyülekeznek itt kiegészülve érkező társaikkal. Nem tudom sajnos milyen rovarok rajzottak ma ,de akkora mennyiségben voltak, hogy első pillantásra füstnek véltem hatalmas kavargó rajaikat !                         A rozsdafarkú hímek tavaszt idézően énekelnek Veszprémben és Füreden is, kellemes zene füleimnek .

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr717783230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása