Új év

2011.01.02. 22:14

 Új év, új tervek,ötletek, hogy mi valósul meg, jövő ilyenkor meglátjuk!Mindenkinek eredményes,boldog új évet kívánok!

Az ünnepek alatt próbáltam időt szakítani a madarakra,persze nem annyi sikerült ,mint szerettem volna,de természetesen nem elégedetlenkedek.Voltam Varsádon, Tihanyban és Füreden.A legnagyobb létszámban a fenyőrigókkal találkoztam.Varsádon a már korábbi bejegyzéseimben többször említett és fotózott "bogyós-tetőn"voltak több százan.Sokféle bogyótermő bokor és fa van a területen ,szerintem egész télre kitart,ha "spórolnak"ha nem akkor keresnek új helyet maguknak.Itt kizárólag a bogyókkal foglalkoztak,Füreden viszont nagy csapatban, seregélyekkel együtt a talajon ugrálva igazi rigós kapirgálós mozdulatokkal keresték a táplálékot.Persze azért a bogyók sem maradtak meg a bokrokon.Rendkívül óvatos madarak folyamatosan kommunikálnak és nagyon éberen figyelik a környéket.Szívesen csapódik hozzájuk többféle madár is, pintyfélék pl.mert nekik is nagyobb biztonságot jelent a nagy csapat.Ma is szerencsémre tanúja voltam egy ragadozó támadásnak,de olyan gyorsan lezajlott,hogy azt sem tudtam megállapítani milyen madár követte el és sikeres volt-e?A rigók hirtelen felrebbentek és nagyon gyorsan megindultak szanaszét,riasztó hangot adva.Erre az egész csapat felszállt és csak a beérkező szürke csíkot láttam,amint közéjük vág de egy nyárfa csoport miatt nem tudom mi lett a történet vége és aránylag hamar a rend is pár perc után vissza állt.Szeretem a fenyőrigókat  mert annyira rendes tőlük,hogy itt telelnek nagy  csapataikkal minden évben,színesítve a komor,néha szomorkás napokat.Térjünk vissza a vizek mellé:Varsádon is befagytak a halastavak.Néhány nagy kócsag és szürke gém azonban kitelel, a kifolyóknál talál eleséget.A légtér urai a réti sasok is éhesek,nem könnyű a táplálék szerzés számukra.Dögöt,vadászok által kizsigerelt maradékokat keresnek hűséges alattvalóikkal a dolmányos varjakkal.Nagyon érdekesnek találom,hogy a szemtelen varjak pár centire vannak a hatalmas csőrtől és karmoktól de nem kell félniük mert a sasok nem bántják öket,legalábbis én még nem láttam.Három fiatal sassal találkoztam,a jégen tépett az egyik valamit,kettőt pedig a levegőben figyelhettem meg.Réti sassal újabban Tihanyban is "összefutok ",pl ma is kettő üldögélt a rév előtti szakaszon a jégen (nem kell Varsádra utazni ,hogy lássam őket).Kevesebb madár volt ma mint dec. 24.-én és iszonyú hideg jeges szél.Tőkés réce és kerce sok volt de bukókat,búvárokat nem láttam.A mai képek a tihanyi hangulatot próbálják vissza adni + néhány réti sasos kép.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr52555318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása