Varsádon VI.

2010.08.29. 21:44

 A hétvége időjárása nem volt túl kedvező madarászat szempontjából.Szombat egész nap borúlt esős volt csak a tornácról tudtam a  madarakat figyelni.Varsádról az összes fecske elvonult már üres a fészer nincs vidám csivitelés.Vonoló csapatok természetesen többször felbukkannak a légtérben a halastavak környékén főleg.Vasárnap meglátogattam a Kapos környéki kiöntéseket ill. már csak kiszáradt helyüket.Nagyon erős szél volt,de napos idő.Szerencsére sok és sokféle madárral találkoztam.Ahol még megmaradt a víz a földeken ott sok szürkegém, nagykócsag,bíbicek,cankófélék,kis és nagy kárókatonák,sirályok,tőkésrécék tanyáztak.Időnként barna rétihéják okoztak riadalmat,de a bíbicek közül kettő-három felrepült és többszöri rárepüléssel elzavarták.Az egyik kiöntésen 4 fiatal barátrécét vettem észre ,nem repültek el pedig egész közel tudtam jutni az ingoványos talajon.Öreg madár nem volt velük,hogy itt keltek-e ki és miként kerültek ide nem tudom de a repülést még csak nem is próbálták,odébb úsztak de nem féltek tőlem.A következő "tócsánál"egerészölyv és egy brhéja veszekedett valamin,persze izgatott szarkák gyűrűjében.Messziről nem tudtam megállapítani mi volt,de közelebb menve kiderült egy fiatal vízityúk volt ,még élt.A ragadozók otthagyták mikor észrevettek,lehet hogy beteg volt, nem tudom több példányt nem láttam a környéken.Lefotóztam,szegénykét aztán tovább mentem de visszafelé már nem volt meg.Felkerestem még néhány vízfoltot,de a nyílt terepen nagyon nehéz volt az élesszemű madarakat becserkészni.A Kapost övező erdősávban sok énekes madár bújkált,barátposzáták,cinegék,sárgarigók,füzikék.

Délután kerékpáron a halastavakat jártam be,de szárcsán tőkésrécén és búbos vöcsökön kívül elég kihalt volt.A  rétisasok közül azért két öreggel találkoztam és az egyik kifolyó csatornánál kis vizicsibét is láttam.A nádasba este hatalmas felhőbe seregélyek érkeztek éjszakázni,különleges élmény  volt hallgatni az ezernyi madár hangját testközelből.            A mai képek:1.2.vízityúk  3.szürkegémek   4.5.barátrécék

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr822257275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása