Pehelyréce Tihanyban

2010.07.25. 22:19

 A júliusi kánikulai napoknak vége.Tegnap hidegfront vetett véget a forróságnak.A Balaton már olyan meleg volt, hogy nem lehetet érezni a különbséget ,a levegő 32C° a víz pedig29C°-fok volt.Mára a víz nem hűlt még le,de a levegő csak 16C°-fokig melegedett.Erős szél csapkodó eső,de kerékpárra ültem és kitekertem Tihanyba (Füredről nem Veszprémből).Ennek oka: egy ritka réce fajt töltöttek fel a Birdingre.Márciusban már történt egy fals riasztás énekes hattyúval kapcsolatban Sajkodban /ezért kicsit szkeptikus voltam/,de azért az is nagyon jól sikerült madarászat volt.A Gödröst jelölték a madár tartózkodási helyének de ott nem találtam,ezért folytattam a keresést tovább a part mentén.A hajóállomáson is megnéztem,de itt sem volt.Gurultam tovább a sétányon és végre észrevettem a tőkések között egy szinezetében nagyon a tojó tőkésrécére hasonlító madarat,a csőr mérete és a formája viszont elütött a többi récétől meg nagyobb is volt méretileg.Nagyon bizalmasan viselkedett egész közel jött,látszott hogy élelmet vár.Meglett végre, egy pehelyréce tojó nézett rám a Balatonból!Elég ritka errefelé,igazából tipikus tengeri réce, édesvizeken jóval ritkábban fordul elő.Kagyló-félékkel táplálkozik,amiket a fenékről szerez meg,én azonban bukni egyszer sem láttam inkább kenyeret kunyerált.A hangját hallatta többször is főleg amikor üldözte a többi récét. Egyértelműen ő volt a terület ura,féltek tőle a többiek.Kicsit beljebb egy kontyos récét vettem észre egy hímet.Cigányrécék is átrepültek többször a terület felett és károkatonák szintén halásztak nem messze.Egész szép kolónia jött össze,a hattyúkat és a sárgalábú sirályokat ill.dankákat még nem is említettem.Egy horgász szóba elegyedett velem,/látta,hogy nagyon fotózom meg kukkerolom a madarakat/és elmesélte,hogy ő már tavasz óta találkozik a pehely és a kontyos récével.Tehát a madár már hónapok óta itt van,nem repült el a költőhelyére.Repülni jól tud azzal nincs problémája és mégis itt maradt nyárra.Mindesetre érdekes!A fények nem voltak jók ,készítettem képeket de majd napsütésben vissza jövök talán jobbak lesznek.A csőrében egy horog volt beakadva,láthatólag nem zavarta de nem szép látvány.

A partról feltekertem a Külső-tóhoz a fecskéken kívül nem láttam sok madarat.Szegények egész közel a talajhoz vadásztak a nádas meg a szőlős közötti úton.Helyenként méteres parlagfű mellett vezet az út a Nemzeti-Park közepén nem veszik észre az illetékesek?

A mai képek:1.tomboló hullámok a Gödrösnél.2.3.4.pehelyréce.5. kis füsti fecskék várják az élelmet a szőlőben.6.kertünk lakója:orrszarvú bogár nőstény

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr42175710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása