Hideg tavasz

2010.03.06. 20:57

Nem enged a tél!Már mindenki reménykedik ,hogy vége de sajnos tartja magát a hideg.A madarak is elcsendesedtek pedig már az énekes rigó is vissza tért és a hét elején már elkezdte a revír kijelölését.A feketerigó állománya kicsit megcsappant a környékünkön.Három széttépett madár tollait találtam meg a kertben.Volt közte friss és régebbi támadás nyoma is.A karvaly is éhes és az etetők számukra  közvetett élelem források.Itt mindig találtak madarakat.

Ma délelőtt az odúk átvizsgálásával javításával és újak kihelyezésel foglalatoskodtam.A fészekrakás illetve a költés megkezdése előtt átszoktam nézni őket.Az egyik "tetőterét" kibérelte egy másik madárpár.Magyarul fészket rakott az odú tetejére.Az odúban mezei veréb fészkelt,a tetején meg valószínű feketerigó lehetett.A gyümölcsös ahol az odúim vannak  mezőgazdasági területen található,körben nagyobb kiterjedésű vetésekkel.Most épp őszi búza van vetve.Szerencsére a mezei pacsirta állomány stabil  ők már itt vannak a területen.Sajnos fogollyal már nagyon régóta nem találkoztam sem itt ,sem a megyében máshol.Ha esetleg valaki tud populációjukról lszi írja meg!Nagy seregély csapatok keresgéltek a vetéseken,de túl nagy madár mozgást nem tapasztaltam ma .Volt egy kis dolgom Füreden,  a parton csak néhány fotó erejéig voltam lent.A dankák feje besötétedett már teljesen.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr201814711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása