Ludak és rókák

2017.03.12. 22:17

Madarászat során sokszor összefutok a madarakon kívül sok mindennel.Rovarok ,hüllők,emlősök.növények stb. Volt már vidra,vaddisznó,szarvas, őz,borz,nyest és persze róka.Ma is így volt, a Külső-tónál a nyári lúd kolónia életét figyeltem mikor egyszer csak megjelent a libák közelében egy példány.Az erdőből jött ki a nyílt legelőre,szimatolgatva indult a madarak felé.Azt hittem lesz egy kis riadalom, mint amikor a Nils Holgerson rajzfilmben megjelent  Smöre a róka ,de nem.A libák felnyújtott nyakkal ,kihúzták magukat (egy kis optikai tuning) és alakzatba rendeződve simán értésére adták a rókának,hogy ma nem lesz lúd vacsora. A róka kicsit vakarózva de odébb állt. Januárban szintén Tihanyban találkoztam eggyel,méghozzá a Balaton kellős közepén!! Szántódról somfrodált át a jégen szimatolva elhullott madarakat keresve. Itt a vetési varjakkal gyűlt meg a baja,mert egy éjszakázni készülődő csapat kiszúrta magának és körbevették .Először csak egy-két varjú aztán elkezdtek jönni a többiek is.Itt is győzött a határozott fellépés a varjak részéről és a róka a révtől nem messze beváltott a nádasba.Visszatérve a mai napra,szépen megérkeztek és már készülődnek a költésre a Külső-tó nyári lúdjai.Pontos számot nehéz mondani mert a vízen ,a nádasban és a legelőn is voltak.Folyamatosan jöttek -mentek hangoskodtak.Alsó hangon 20-25 párt mondanék de ennél biztos több van.Én csak a sorompóig mentem és messziről zavarás nélkül figyeltem ,de amíg kint voltam 3 kutyasétáltató is felbukkant " szerencsére csak" az úthoz közelebbi füves területen futtatták a kutyáikat.Természetvédelmi terület!! Tilos kutyával ráadásul póráz nélkül a területre menni. Vannak a környéken más helyek ,amelyek alkalmasak a házi kedvencek sétáltatására természetesen ott is betartva a szabályokat! Az itt élő madarak megszokhatták már az emberi jelenlétet de akkor is ez szerintem nagyon nem etikus a természet irányába és úgy gondolom több és hatásosabb figyelmeztető tábla elhelyezése lenne szükséges.Mondjuk az esetleges büntető szankciók felsorolásával és a helyi élővilág védelmét hangsúlyozó képekkel feliratokkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr4012333047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása