Sasok és hollók

2015.11.01. 23:07

Remek időjárással indult a november .Hideg reggel és ragyogó kék ég ,ideális madarász idő.Mondjuk én szeretem ha van egy kis gomoly felhő is, jobban észre lehet venni a nagy magasságban repülő madarakat.Tolnai dombság között kanyargó tó rendszer mindig tartogat látnivalót.Kerékpárral jártam be a vidéket és két -három km tekerés után ahol már csak a madár jár hangos korrógó hangok jelezték hollók jelenlétét.Hamarosan meg is láttam a csapatot ill.csak egy részét mert állandóan jöttek mentek kavarogtak kergetőztek a terület felett.Valahol a közelben szerintem elhullott állat lehetett mert a csőrükben hús cafatokkal repült néhány példány  ezeket üldözték  a többiek és próbálták elszedni zsákmányukat.Suhogó erőteljes szárnycsapásokkal repültek felettem ,félénkek voltak de azért ha elbújtam sikerült pár képet készítenem.Saccolni tudom a létszámot 30 és 40 körüli volt a csapat.A területre egerészölyvek érkeztek  és nemsokára a légtér urai a rétisasok is megjöttek.A hollók nem ijedtek meg rögtön támadásba lendültek simán megtámadták a sasokat és sikerrel .A nagy magasságban érkezőkkel nem foglalkoztak csak amelyik már túl alacsonyra merészkedett.Rétisasból a délelőtt során legalább 10-12 példányt figyeltem meg (egyszerre egy időben 7 pld.).Nagyon izgalmas volt csak nem szálltak le a közelben, nem tudom merre lehetett a dög.Az ölyvek is folyamatosan érkeztek ,kicsit köröztek nézelődtek ők is 10 fölötti létszámban voltak láthatók.Néhány képpel illusztrálom az eseményeket :

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr168042684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása