Szeptember közepe

2012.09.17. 23:01

Nagyon jó napjuk volt a fecskéknek tegnap egy szárnyas hangya féle rovar rajzott milliós nagyságrendben mindenfelé,Veszprémben is láttam meg végig Füred és Tihany között.Egyszer már bemutattam ezt a rovart most csak egy rajukról teszek fel illusztrációt.Nem merek saccolni mennyi fecskét láttam összesen az előbb említett területeken min. 20 ezer de inkább jóval több. Kellemesen jóllakhattak a bőséges lakomából, amiből más madarak is kivették részüket pl.seregélyek. A seregélyek a Külső -tónál voltak rengetegen (szintén több ezres  csapatok),rovarásztak a mezőn és a levegőben egyaránt.A ragadozók is a levegőben voltak,többször érte karvaly és sólyom támadás őket.A seregélyek hihetetlen taktikai fegyvere a csapatmunka.A hatalmas tömör egyszerre manőverező tömegből nagyon nehéz kiválasztani a zsákmányt van ,hogy sokadik kísérletre sem sikerül és feladja a támadó.A kabasólymok egyébként inkább a szitakötőkkel voltak inkább elfoglalva 5-6 példány is vadászott a környéken,nagyszerű látvány volt a hirtelen ritmust váltó vadászrepülésük. Füreden kitart még egy fiatal  tövisszúró gébics minden évben fészkelnek a szomszédos bozótos gyümölcsösben.Rozsdafarkúak ,légykapók(szürke) is vannak még jó páran.Harkályok,zöld küllők hangoskodnak a dió és cseresznye fákon.Van élet itt is! A parton csak rövid sétát tettem ,küszvágócsér famíliát figyeltem kicsit.Veszprémben a kertben nagy a forgalom.Barát poszáták (6-8) csicsörkék(10), van közöttük gyűrűzött is rozsdák(5-6) cinegék nem is sorolom tovább.A zöld varanggyal többször találkozom fali gyík kicsit kevesebb van idén,a rézsiklót elkapta valami csak a tetemét találtam az egyik bokor mellett. Képekkel is szeretném a tegnapi (szept.16) beszámolómat illusztrálni.Talán egyszer sikerül egy jó kis gépet vennem addig próbálkozom ezzel a kis kompakttal.Jártam a Séd-völgyben  és ott is készült pár kép.Szépen alakul és a veszprémiek szerintem birtokukba vették és megszerették ezt a szép helyet!

DSCN1144.JPG

DSCN1130.JPG

DSCN1141.JPG

DSCN1116.JPG

DSCN1112.JPG

DSCN1108.JPG

DSCN1114.JPG

DSCN1111.JPG

DSCN1107.JPG

DSCN1054.JPG

DSCN1060.JPG

DSCN1148.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr294784539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása