Kabák és szitakötők

2014.09.28. 21:59

Tihanyban a Külső-tónál jártam a hétvégén.Érdekes változások történtek az utóbbi időben a tó arculatában! Kb. a terület 20% -án levágták a növényzetet ezáltal a nyílt vízi területek megnőttek és a nevéhez híven tó arculat alakul ki.Jó elgondolásnak találom ,hogy megpróbálják a teljes "benövényesedést" megállítani. Évtizedekkel ezelőtt légi felvételeken sokkal kevesebb volt még a sásos nádas rész.Vannak fajok amelyek nem szeretik a teljesen növényzettel zárt vizeket és ezért is szükség lehet a terület tavi jellegének vissza állítására.A csatolt képeken jól látható az elvégzett munka amit még be sem fejeztek ,mert a vágógép még a területen volt és az is elképzelhető,hogy csak több lépcsőben hajtható végre a változtatás és ne legyen túl drasztikus. (Persze ez csak az én okoskodásom.) Nekem tetszik a terv !

Miközben a változásokat szemlélgettem a terület felett megjelent két kabasólyom.Rögtön átváltottam madarásszá "vízi növénytani szakértőből" és a csodálatos villámgyors ragadózók vadászatát figyeltem tovább.Felmentem a gerinc tetejére innét körbe minden irányba akadálymentes a kilátás és csak kapkodtam a fejem.A kellemes időben kedvenc táplálékuk a szitakötők is aktívak voltak.Ők is vadásztak és rájuk is vadásztak.Nehéz szóban leírni ahogy a kabák játszi könnyedséggel fogták el az amúgy nagyon gyors röptű szitakötőket. Laza siklásból hirtelen bukófordulóval sistergő száguldásba átváltani majd a karmok között landoló áldozatot a levegőben elfogyasztani... na ő a kabasólyom.Lehetne kékvércse is de nekik kicsit más a technikájuk.Nagyon hasonlóak a két faj fiatal egyedei! Próbáltam a fényképezőmmel megörökíteni az élményeim ,kicsit sikerült is de ez  egy kis amatőr gép,ennyit tud.Közben felbukkant még újabb két sólyom de nem kizárt,hogy 5-en voltak összesen .A legtöbb 3 volt amit együtt láttam.Ilyentájt indulnak  a telelőterületükre októberben már ritkábban lehet velük találkozni.Néhány kisebb fecske csapatot is láttam még dél felé húzni füstit és molnárt egyaránt. A képek egy része a kabákról a többi a környékről készült. Az egyik képen lehet látni egy szitakötőt is ,a sziklán teljesen beolvadva sütkérezett.

Szerző: Csabicsek

Szólj hozzá!

Címkék: e

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr66739809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása