Szezon

2014.05.04. 23:02

Hideg (ma reggel 4°C) május eleje nem túl fecskebarát az időjárás.Fészek tatarozás és rakás időszaka zajlik most A párok nagy szorgalommal készülnek a költési szezonra.Sok  énekeseknél már egész nagyok a fiókák.A munkahelyemen az odúban és szokatlan módon egész közel (10-12m) az épület egyik zugában is hangosan csipognak a kis széncinkék.Volt némi kötekedés az elején ,de aztán valahogy megegyeztek.Az egyik pár erre a másik arra jár táplálékért percenkénti fordulókkal.Hihetetlen szorgalmasak!Füreden  2 pár fekete rigó,2 pár seregély 2-3 pár mezei veréb,1 pár házi rozsdafarkú,1 pár kis poszáta,1 pár csicsörke,meg zöldike a költő létszám .Nem rossz.Tegnap a nyárfásból már a sárgarigó is hallatta a gyönyörű hangját.A borostyán bogyói lassan lefogynak  fekete rigó,barátposzáta,örvös galamb a fő  fogyasztók. Úgy alakítom vágom a bokrokat ,hogy jövőre is bőven legyen tavaszi csemege a madaraknak.                                                                                                              Még a jó időben 1-én egy szuper vizes élőhelyet látogattam meg  .Hihetetlen sok és sokféle madár él ezen a remek táplálékban és búvóhelyben gazdag, zárt területen .A fajokat nem sorolom fel csak az érdekesebbeket említem .A levegőben különböző nagy sirályok, dankák tömege,kormos szerkők,kis sirályok csapatai kavarogtak.Időnként ragadozók is felbukkannak egerész ölyv barna rétihéja vagy akár barna kánya amit én is láttam.A vízen bütykös ásóludak,kanalas,böjti,barát,tőkés,kontyos récék.A parti köveken gólyatöcsök ,cankók (réti,szürke,piroslábú).Láttam billegetőket ,sajnos csak rövid időre szálltak ki az útra a zsombékosból, sárgák voltak de meghatározni nem sikerült .Nem kizárható a citrom billegető sem....Próbáltam megtalálni őket ,de nem kerültek szem elé .Készítettem képeket de a minőség hagy kívánni valót sajna.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr16117696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása