Cigányrécék Csopakon

2014.04.01. 22:15

Korábban is írtam már az örvendetesen növekvő balatoni cigányréce állományról.Hétvégén Csopakon jártam és a kikötőben egészen közel a parthoz  egy kis csapatukat (10-12 példány) tudtam megfigyelni.Nem voltak félénkek látszott hogy nem tartanak az embertől.Ha Varsádon járok a tavaknál ott ilyen közel nem engednek magukhoz sokkal félénkebbek.A cigányréce 1992 óta  fokozottan védett faj magyarországi fészkelő állománya szerintem mostanában nem lett felmérve pontosan ezért csak becsülöm,de nem több mint 1500-2000 pár sajnos.Nekem a kedvenceim közé tartozik !Telelő helyükről mostanában érkeznek vissza,lehet hogy az általam látott madarak is vonulásban voltak,de én inkább a viselkedésükből arra következtetek hogy helyiek voltak.Örvendetes lenne ha kicsit nagyobb odafigyelést kapna ez a faj nem csak itthon ,hanem a vonulási és telelő területeken is.Sokfelé engedik a vadászatát is! A telet a mi récéink Törökországban,a Kelet-Mediterráneumban ,a Fekete-tengernél töltik de vannak kelet-afrikai telelő helyek is.Fészkét nyílt vizek közelében, a szegélynövényzetbe építi ,tojásainak száma 8-12. Kotlási idő 25-28 nap. A fiókák felszáradás után együtt hagyják el a fészket. Röpképességüket két hónapos korukra érik el.Repülés közben jól látható belső világos szárnycsíkja.Gyorsan repül a víz felett ,néha a strandolók feje felett húz át nyáron .Ezt mindig megelégedettséggel nyugtázom, jó hogy találtak alkalmas fészkelő helyet a környéken.  Még egy mai hír: az első füsti fecskét idén ma láttam először Veszprém felett. Néhány kép a récékről (telefonnal készültek) :

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr185889788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása