Március

2014.03.10. 22:51

Szerencsére idén sokkal kellemesebb az időjárás mint amilyen tavaly volt .1 évvel ezelőtt még javában tél volt  márc.15.-én hófúvás hideg metsző szél.Nagyon nehezen akart megérkezni a jó idő.                                                                                                A varsádi tavakat jártam be bringával a hétvégén .Sok volt a madár de a vonuló madarak még kicsit később érkeznek.Barázda billegetőt vagy bíbicet többet is láttam de pl.házi rozsda még nem volt (Veszprémben már egyszer hallottam énekelni valószínű áttelelőt).A legnagyobb számban fenyőrigó volt .Van egy ivó fürdő és egyben pihenőhelyük amelyet a vonuláskor használnak és én is minden évben  felkeresem ilyentájt .Most is  több százas csapatokban járták a környék erdeit ,bokrosait és a megmaradt bogyókat szedték össze.Folyamatosan érkeztek az itatóhelyre hangoskodva vidáman.Időnként seregélyekkel vegyesen de teljes egyetértésben pihentek a környék fáin.Korábban már írtam a seregélyek hangerejéről ami hihetetlenül felerősödik ha sok madár egyszerre egymást "túlkiabálva" hallható.Most a rigók is besegítettek remek zenei élmény volt.Lassan ők is elindulnak költőhelyeikre .Nálunk  fajtársai a lép,az énekes,a feketerigó már a költőhelyek környékén énekelnek. A vízen bütykös hattyút, csörgő ,tőkés és fütyülő récéket,szárcsát láttam.A leeresztett tavon nagy kócsagok,szürke gémek,pajzsos cankók sárgalábú és danka sirályok láttam.Ragadozók karvaly,egerészölyv és persze a királyok a rétisasok voltak a területen.Néhány komoly ütközet is volt a levegőben.A hatalmas sasok sokszor hátukra fordulva védekeztek a felülről támadó riválisra.Pár percig tartott a csata ,aztán az egyik elvitorlázott.Később ölyvek bemutatóját figyelhettem meg.Erős szél fújt néha de ez a madarakat cseppet sem zavarta sőt .Szerintem a madarak élvezik a repülést .Most nem a kis testű énekesekre gondolok hanem pl.ölyvekre,rétihéjákra,karvalyra ,sirályokra nem sorolom tovább.Csekély szárny mozdulattal emelkednek ,utána összehúzódva zuhannak,egyik pillanatban 100m magasan aztán szabadesés többször ismételve.A szelet szolgálatukba állítják hogy a legkevesebb energia veszteséggel repüljenek (és szuper figurákkal szórakoztassanak mondjuk egy tojót. ). Hangulatképek a fenyőrigós helyről: 

Szerző: Csabicsek

Szólj hozzá!

Címkék: b

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr755853238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása