Nyárvége

2013.08.25. 22:36

Rendkívül kedvező volt az idei nyári időjárás a fecskéknek .Kicsit nehezen indult de aztán bepótolta a lemaradást a meleg.A sarlósok korán, július utolsó napjaiban elhagyták a költő területet azóta csak elvétve kisebb csapatokat látok vagy egyesével molnárokkal vegyes csapatban.Legutóbb  Varsádon 22.-én.A füsti fecskék még fiókákat nevelnek  (nem sok csak egy fészekben) molnáréknál még kettőben láttam fiókát de már nagyobbak voltak kirepülés előttiek.A táplálék még bőséges lesz idejük megerősödni ,tavaly ilyenkor ugyanezen aggodalmaskodtam és sikeresen befejezték a költést!! A rozsdafarkúakkal kapcsolatban vagyok kicsit elgondolkozva. Nekem kevésnek tűnik a szaporulat ,Veszprémben hébe-hóba látok Füreden és Varsádon vannak de valahogy nem a megszokott példányszám.Remélem csak én látom rosszul és nincs probléma csak nagyon rejtetten közlekednek a bokrosokban.Ha változik a helyzet megírom!A hétvégén Varsád környékén jártam .Vízi madár a tőkéseken és a búbos vöcskökön kívül nem volt. A levegőben ,az erdőkben bokrosokban volt élet.Gyurgyalagok(kb.60pld.),fecskék,keringtek a tavak körül,a környék füzes bokros bodzás,részein pedig a vonuló poszáták ,vadgerlék,fülemülék,füzikék,gébicsek ,cinegék, őszapók táplálkoztak .Nagyon jól érezték magukat kergetőztek énekeltek szinte madárházban éreztem magam ahogy elbújva figyeltem a sokadalmat.Fotózni lehetetlen volt a sűrűben  olyan gyorsan ugráltak ágról ágra .Főként rovarokat keresgéltek de az érett bodza bogyó is csábító csemege volt. Ragadozók közül a rétisasok,kabasólymok,egerészölyvek,karvalyok és  vándor sólyom volt a területen. A focipályán találtam egy sérült molnárfecskét valószínű kabasólyom volt a támadó. Törött szárnnyal nem tudott repülni csak gubbasztott szegény.

DSCN3457.JPG

DSCN3469.JPG

DSCN3473.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr375476930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása