Végre

2013.04.14. 21:45

Megérkezett a várva várt tavasz !!Szombaton Veszprém környéki mezőgazdasági területen a (gyümölcsös,szántó vegyes) jártam.Megnéztem az a kis odú telepemen vannak-e lakók .Mezei verebet és seregélyeket láttam mint potenciális érdeklődőket.Még csak a terepszemlénél  és a kezdeti lépéseknél tartanak a madarak késik idén a fészkelés kicsit.  A mezei pacsirták  elfoglalták a revirjüket és gyönyörű énekükkel jelölik helyét a magasból.Ha esetleg hívatlan látogató (másik pacsirta) téved a területére komoly fenyítésben részesíti a vetélytársat.Addig kell keresgélnie amíg szabad  helyet nem talál,persze már csak a kevésbé jó helyek egyike közül .Szerencsére továbbra is biztos és stabil az állomány a környéken és még van hely újabb párok költésére.Ragadozók közül egy hím hamvas rétihéját (a tágabb környéken fészkelt már) egy tojó brh-át és egerész ölyveket láttam (ők is fészkelnek itt).Egy áprilisi zápor szép fényeit kaptam lencsevégre ha már madarat nem sikerült fotóznom.                                                                                                                                                      Otthon a kertben sok barátposzátát láttam ma ,de érdekes szinte csak hímeket .Volt ,hogy egy kis bokorban 5-en pihentek.Főleg a földről próbáltak legyeket pókokat elkapni,de alma maradékot és borostyán bogyókat is falatoztak.Tengelicek és színpompás kenderikék jöttek még táplálékot kutatni a földről. 13-án este láttam először sarlós fecskéket ma pedig több csapat molnár fecskét is.Ilyen korai sarlós megfigyelésem még nem volt, rendszerint 10-12 nappal később érkeznek.A munkahelyemen a fenyvesben kihelyezett odúba egy széncinege pár kezdte meg a héten a fészekrakást. Örülök ,hogy  ilyen hamar beköltöztek a madarak,sikerült faanyagot szereznem ,ha lesz időm folyamatosan gyártok még és bővítem a telepet.           A szombati zápor előzménye és a végkifejlet képei :

DSCN2679.JPG

DSCN2681.JPG

DSCN2686.JPG

DSCN2689.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr525222778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása