Őszvégi napok

2012.11.01. 23:21

Téliesre váltott az időjárás,már október végén leesett az első hó.A két centis hó hamar elolvadt szerencsére és áztató eső pótolja a nyári csapadék hiányt .Ha így folytatódik a természet szokás szerint megoldja a szárazság okozta gondokat.Újabb és újabb elméleteket "megoldásokat" gyártanak pl.a Balaton vízpótlására.Szerintem hagyják békén, a Sió csatornát csak indokolt esetben lenne szabad nyitni és megfelelő tartalékot kellene képezni a téli csapadékból.Na most én is okoskodtam úgyhogy inkább átváltok a madarakra.Érkeznek a téli vendégek :viharsirály,sarki és északi búvár,bukórécék,kárókatonák.Füreden figyeltem meg tegnapelőtt a felsorolt madarakat.Elkezdtem a madarak téli etetését is,de még nem az összes etetőmnél amíg enyhe az idő kicsit spórolok .Tavalyhoz képest majdnem megduplázódott a szotyi ára.Jó lenne kicsit olcsóbb beszerzési forrást találni.Nekem úgy tűnik több a cinege tavalyhoz képest .Jön az etetőre szén,fenyves,kék és barát cinege is.Pintyfélék még találnak gyommagokat a mezőkön ők majd később érkeznek.Rozsdafarkúak még vannak,még énekelni is hallottam egyik reggel.(Füreden a sétány környékén,meg a strandon 5-öt-6-ot is láttam.)Vörösbegyek hangoskodnak a bokrok alján ,van még énekes rigó is.Veszprémben többször találkoztam keresztcsőrűekkel .Különleges madarak speciális csőrrel.Egyik nap a Séd-völgyben figyeltem egy lucfenyőn táplálkozó kb. 15 fős csapatot.Egy madár a fenyő csúcsán őrködött (vagy nem volt éhes) a többiek elmélyülten bontogatták a tobozokat.Szerintem nagyon erősek ezek a madarak.Akrobatikus mozdulatokkal tornáznak az ágakon.Volt,hogy simán leszakított egy méretes tobozt,majd a lábával leszorította és csak azt lehetett látni,hogy hullik a pikkely a tobozról.A magot kiszedi, a többi potyog a fa alá.Ez is elárulja a jelenlétüket,meg persze erős jellegzetes hangjuk.

Néhány balatoni késő őszi kép:

DSCN1312_1.JPG

DSCN1365.JPG

DSCN1345.JPG

DSCN1337.JPG

DSCN1331.JPG

DSCN1359.JPG

DSCN1347.JPG

DSCN1304.JPG

DSCN1381.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr414884669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása