Varsádon XI.

2012.03.16. 22:23

 Előző bejegyzésemben hiányoltam az énekes rigókat, nos rá 3 napra márc.8.-án négy is kergetőzött a kertben és este már énekelni is hallottam.                                                  Két napot az egyik favorit madarász helyemen Varsádon töltöttem.Szerencsére sok madár került a távcsövem elé.Útközben Mezőszilas és Igar között szinte már sötétben több hullámban húztak be éjszakázni a vadlúd csapatok valószínű Rétszilasra.Szerény becslés szerint 3000 példányt láthattam de autóból gyenge fényben nehéz korrektül számokról beszélni.                                                                                                                 A varsádi tavak közül az egyik le volt eresztve és ez nagyon sok madarat vonzott a terített asztalhoz.Dankasirályok,nagy kócsagok,szürke  gémek,csörgő,tőkés,kanalas,böjti  récék,piroslábú és pajzsos cankó csapatok színesítették a palettát.Számokat inkább nem írok mert nem számolgattam csak csodáltam a kavalkádot.A levegő urai a rétisasok többször megjelentek,de riadalmat inkább egy héja okozott, támadásával kicsit szétzilálta a mezőnyt.A sasok inkább az egerészölyvekkel kerültek összetűzésbe.Valószínű a revírje fölé tévedt az egyik réti sas,mert nagyon intenzív támadás intézett ellene az ölyv.A sas sokszor csak 360 fokos fordulattal tudta kivédeni a támadást.Többször is a teljesen a hátára átfordulva mutatta hatalmas karmait támadójának.Nagyon izgalmas csata volt,de a sas megunta és odébb állt pár perc elteltével.Két tavat néztem még meg, útközben sok erdei pintyet láttam seregélyekkel a szántókon.A második tavon a szokásos rengeteg tőkés (kb.4-500) réce mellett csörgőréce csapat hangoskodott.A harmadiknál nagy élet nem volt.Vissza felé jövet szemügyre vettem még egyszer a második tavat és ekkor láttam meg a cigány récéket.Már korábban írtam róla ,hogy Varsádon nagyon szép stabil a cigány réce állomány.Most  két csapatot is láttam (még  csapatban vannak)25-30 példányt.Néhány fenyő rigó még itt van szám szerint 1 párt láttam és eszembe jutott esetleg költhetnének is persze ennek minimális az esélye.A nap meglepetése egy kanalas gém "négyes" volt,már alkonyodott amikor leszálltak a leeresztett tóra a kócsagok mellé.Nagyon jópofák ahogy lapos kanál alakú csőrükkel kaszálják a vizet kiszűrve belőle a táplálékot.A nap záró mozzanata a seregélyek alvóhely foglalása volt.Minden irányból jöttek szinte percre pontosan a kiválasztott helyekre.Azért írom hogy helyekre,mert kis területen de azért pár  száz méterre több fán  ill-dróton gyülekeztek a teljes sötétség előtt a szokásos hangzavar közepette.A seregélyekről jut eszembe ma egy kb.200-as bíbic csapatot is láttam seregélyekkel vegyesen.                                                                                                             Néhány kép a tavakról és a vízi világról:

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr294321186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása